دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها چرا باید مراکز نوآور داشته باشند؟

مدیر امور فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی درباره لزوم ایجاد مراکز نوآور در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

علی اصغر سعد آبادی، مدیر امور فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای هر دانشکده و پژوهشکده دانشگاه شهید بهشتی یک مرکز نوآور پیش بینی شده است.

او فزود: داخل هر دانشکده‌ و پژوهشکده‌ دانشگاه شهید بهشتی حداقل یک فضای ۲۵۰ متری به عنوان مرکز نوآوری در نظر گرفته شده که توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تجهیز می‌شود و دوره‌های منتورینگ، آزمایش و ... بر عهده همین مرکز است.

سعدآبادی تصریح کرد: زمانی که هسته نوآوری داخل دانشکده و پژوهشکده باشد برای دانشجویان سوال پیش می‌آید که این مرکز چه کارآیی دارد و وظیفه و مسئولیت ما در قبال آن‌ چیست؟.


بیشتر بخوانید


مدیر امور فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه اهالی دانشگاه بیشتر اوقات به ایده پردازی و اختراع اقدام می‌کنند، تاکید کرد: این موضوع بسیار خوب است، اما احتمال دارد این اختراع و ایده پردازی‌ها باعث کاهش یا بهبود مشکلات جامعه نشوند، مراکز نوآوری با تجاری سازی ایده‌های ارائه شده باعث خلق ثروت و رفع معضلات جامعه می‌شوند؛ بنابراین لازم است تا دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها حتما مراکز نوآور داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.