کشف ۹۶۲ دستگاه ماینر در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: امسال تاکنون در مجموع ۹۶۲ دستگاه ماینر غیر مجاز استخراج بیت‌کوین در این استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به کشف و جمع‌آوری ۵۷ دستگاه استخراج رمز ارز در روزهای اخیر در اردبیل گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی نظارت بر مناطق مشکوک و پر مصرف برق را تشدید کرده است.

او با بیان اینکه مبارزه و کشف مراکز استفاده کننده از دستگاه ماینر غیرمجاز استخراج بیت‌کوین از اولویت‌های شرکت توزیع نیروی برق است، اظهارکرد: استفاده غیرقانونی این مراکز از برق باعث آسیب شبکه، نوسان و ضعف و افت ولتاژ  برق منطقه می‌شود.

قدیمی با تقدیر از همکاری و تلاش‌های رئیس پلیس امنیت اقتصادی ، نیروهای امنیتی استان و همکاران شرکت توزیع نیروی برق از تداوم و تشدید نظارت در این رابطه خبر داد.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
خوبه