با حضور وزیر میراث فرهنگی؛

بزرگ‌ترین موزه جنوب کشور در بوشهر افتتاح شد

موزه منطقه‌ای خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین موزه جنوب کشور در بوشهر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، موزه منطقه‌ای خلیج فارس صبح امروز در دومین روز از دهه فجر با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ساختمان تاریخی سرکنسولگری انگلیس معروف به ساختمان کلاه فرنگی بوشهر افتتاح شد.

 این موزه به عنوان هویت تاریخی استان بوشهر در محیطی به وسعت ۱۳ هکتار و با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ مترمربع ایجاد و برای آن ۴۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

 موزه خلیج فارس به عنوان یکی از موزه‌های نوین کشور، شامل ۱۵ گالری نمایشگاهی است و بیش از دو هزار اثر در آن ساماندهی شده است.


بیشتر بخوانید


 این آثار از دوران پارینه سنگی، عیلامی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی، دوران اسلام و معاصر به یادگار مانده است و تحولات طبیعی، محیطی و تاریخی منطقه خلیج فارس را در بر می‌گیرد.

یکی از اشیاء نگهداری شده در  موزه خلیج فارس، بقایای نخستین کشتی جنگی ایران به نام پرسپولیس است. این کشتی جنگی حدود ۱۰۰ سال پیش خریداری شد و سال ۱۳۸۵ هجری شمسی لاشه آن از زیر آب بیرون کشیده شد.

موزه منطقه ای خلیج فارس به مناسبت دهه فجر از ساعت ۸ تا ۱۵ به صورت رایگان برای بازدید عموم با رعایت اصول بهداشتی باز است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شامگاه یکشنبه دوازدهم بهمن برای سفری دو روزه وارد بوشهر شد.

او در این سفر چندین طرح را افتتاح خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.