امارات به نهایی شدن پروژه فروش جنگنده‌های اف-۳۵ در دولت بایدن امیدوار است

سفیر امارات در آمریکا نسبت به نهایی شدن پروژه فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به کشورش از سوی آمریکا ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جروزالم پست، یوسف آل اوتیبا، سفیر امارات در واشنگتن امیدوار است پروژه فروش جنگنده‌های اف-۳۵ با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا نهایی شود.

یوسف آل اوتیبا روز دوشنبه گفت که اطمینان دارد فروش هواپیمای اف-۳۵ به کشورش پس از بررسی در دولت جو بایدن انجام می‌شود. او گفت: همه چیز هنوز ادامه دارد در حالی که همزمان مورد بازبینی قرار می‌گیرد. سفیر امارات افزود اگر قصد حضور و مشارکت کمتری در خاورمیانه را دارید، نمی‌توانید همزمان ابزار‌هایی را که از شرکای خود به آن نیاز دارند،  از آن‌ها بگیرید.

این در حالیست که یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت بایدن به طور موقت اجرای برخی از پروژه‌های تسلیحاتی به متحدان خود را به منظور بررسی آنها، متوقف می‌کند. هفته گذشته نیز روزنامه دیلی صباح در گزارشی اعلام کرد دولت بایدن فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات متحده عربی را به طور موقت متوقف کرده است.

امارات متحده عربی، یکی از نزدیکترین متحدان واشنگتن در خاورمیانه، مدت‌هاست که علاقمند به خرید هواپیما‌های اف۳۵ آمریکاست. دولت سابق دونالد ترامپ به آن‌ها قول داده بود که درصورت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی این نوع هواپیما را در اختیارشان قرار می‌دهد.

فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به امارات که مدت‌ها با مانع مخالفت صهیونیست‌ها روبرو بود، حال با روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن با خطر لغو دائم روبروست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار