لیگ برتر انگلیس؛

من سیتی – برنلی/ سیتیزن‌ها برابر حریف همیشه آسان/ لک لک‌ها میزبان یاران جهانبخش

رقابت‌های هفته بیست و دوم فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (چهارشنبه) با برگزاری ۵ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین روز از هفته بیست و دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس پنج دیدار برگزار می‌شود که در مهمترین بازی‌ها منچسترسیتی در دیداری خارج از خانه برابر برنلی به میدان می‌رود و لیورپول میزبان یاران علیرضا جهانبخش در برایتون خواهد بود.

برنلی - منچسترسیتی

از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب تیم فوتبال منچسترسیتی در ورزشگاه ترف مور مهمان تیم برنلی خواهد بود. منچسترسیتی از ۲۰ بازی ۴۴ امتیاز کسب کرده و صدر جدول را در اختیار دارد و برنلی نیز با همین تعداد بازی ۲۲ امتیازی و در رتبه شانزدهم جای گرفته است.

برنلی حریفی همیشه آسان برای من سیتی بوده است و اگر دیدار امشب مانند بازی‌های گذشته این ۲ تیم باشد، نه تنها ۳ امتیاز این بازی را باید از آن شاگردان پپ گواردیولا(سرمربی منچسترسیتی)  بدانیم بلکه باید منتظر پیروزی پر گل سیتیزن‌ها باشیم. برنلی بیش از هر تیمی برابر سیتی گل خورده است (۳۹ گل). شاگردان گواردیولا حتی در بدترین روز‌های خود هم به راحتی از سد برنلی گذشته اند.

هنوز از یاد نبرده ایم که گواردیولا در این فصل بدترین شروع دوران مربیگری خود را داشت با این وجود شاگردانش در هفته هشتم در بازی رفت برنلی را در ورزشگاه اتحاد ۵ –صفر در هم کوبیدند. علاوه بر این، سیتی در مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه هم این تیم را در ترف مور با نتیجه ۳-صفر شکست داد. تیم گواردیولا در بازی برگشت فصل گذشته نیز ۴-یک این را در هم کوبید.

آخرین پیروزی برنلی برابر سیتی مارس سال ۲۰۱۵ رقم خورد. از آن پس این تیم در ۹ بازی لیگ برابر منچستر سیتی ۸ بار شکست خورده و فقط یک تساوی کرده است.

منچسترسیتی در تمام رقابت‌ها در ۷ بازی آخر برابر برنلی به پیروزی رسیده، ۲۸ گل به ثمر رسانده و تنها یک گل دریافت کرده است.

البته برنلی اخیرا در دیدار‌های خانگی عملکرد خوبی داشته است. این تیم در ۶ بازی خانگی خود چهار پیروزی و یک تساوی به دست آورده و تنها یک شکست داشته است، اما مارک دایچ (سرمربی برنلی) خیلی خوب می‌داند که تیم گواردیولا با تیم‌هایی مانند شفیلدیونایتد و ولوز یا حتی استون ویلا تفاوت بسیاری دارد.

منچسترسیتی تیمی کاملا متفاوت با هفته‌های اول فصل است، غول آبی شهر منچستر که دوباره خود را پیدا کرده حالا چند هفته‌ای است به لطف لغزش رقیبان اصلی اش در راه قهرمانی یعنی منچستریونایتد و لیورپول صدر جدول را اشغال کرده است. این تیم در سه بازی آخر خارج از خانه به پیروزی رسیده است، در حالی که در ۶ بازی اول فصل فقط ۲ بار به پیروز رسیده بود.

همچنین این تیم در ۲ بازی آخر خارج از خانه ۸ گل به ثمر رسانده است. چلسی را ۳-یک و وست بروم را نیز ۵-صفر در هم کوبید. در حالی که در ۷ بازی اول خود فقط ۷ گل زده بود. این آمار‌ها خود گویای احیای سیتیزن‌ها است.

منچستر سیتی می‌خواهد پس از آرسنال سال ۲۰۰۲، اولین تیمی باشد که درتمام مسابقات به ۱۳ پیروزی  پیاپی دست پیدا می‌کند.

لیورپول – برایتون

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه لیورپول در ورزشگاه آنفیلد پذیرای تیم برایتون خواهد بود. لیورپول با ۴۰ امتیاز از ۲۱ بازی در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار دارد و برایتون با ۲۱ امتیاز از ۲۱ بازی در رتبه هفدهم جای گرفته است.

لیورپول که پس از چند هفته ناکامی در کسب پیروزی، طی۲ هفته اخیر برابر تاتنهام و وستهام به ۲ پیروزی مشابه ۳-یک دست یافت، حالا به نظر می‌رسد اعتماد به نفس از دست رفته خود را پیدا کرده است. این تیم برای اینکه همچنان فاصله امتیازی خود را با صدر جدول حفظ کند قطعاً برای پیروزی در این دیدار خانگی گام به میدان خواهد گذاشت تا با کسب امتیاز‌های کامل برای بازگشت به صدر جدول منتظر لغزش تیم‌های بالا دستی خود یعنی منچستریونایتد و سیتی بماند.

در آن سوی میدان تیم علیرضا جهانبخش وضعیتی پیچیده دارد این تیم از یک طرف با رتبه دوازدهم ۸ امتیاز و از طرف دیگر با منطقه خطر فقط هفت امتیاز فاصله دارد و ۲ پیروزی یا ۲ شکست سرنوشتی کاملا متفاوت را برای "مرغان دریایی" رقم خواهد زد.

برایتون در صورت شکست در این دیدار وضعیت نامساعدی در جدول خواهد داشت و بیش از پیش به منطقه سقوط نزدیک خواهد شد. البته نکته مثبت و شاید هم منفی برای رایتون این است که فولام (اولین تیم منطقه خطر) و برنلی نزدیک‌ترین تیم بالادستی تیم گراهام پاتر (سرمربی برایتون) پیش از برایتون برابر حریفان خود به میدان خواهند رفت. برایتون اگر بتواند کار بزرگی در آنفیلد انجام دهد و به پیروزی برسد می‌تواند موقتا خود را تا رتبه سیزدهم چهاردهم جدول بالا بکشد.

با توجه به آمار‌ها و بدون در نظر گرفتن اتفاقات، لیورپول را باید پیروز این بازی دانست. لیورپول در ۱۲ بازی برابر برایتون در همه رقابت‌ها شکست نخورده، ۱۰ بار پیروز شده و ۲ تساوی به دست آورده است. آخرین پیروزی برایتون برابر لیورپول جام حذفی سال ۱۹۸۴ بود.

برایتون در دیدار‌های خارج از خانه برابر لیورپول عملکرد بسیار ضعیفی داشته است. این تیم از ۹ بازی آخر خود در ۸ بازی شکست خورده است. آخرین پیروزی این تیم در خانه لیورپول به سال ۱۹۸۲ برمی‌گردد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: دنیای ورزش ، لیورپول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار