۵ کارگر با تلاش آتش نشانان کرمانی نجات یافتند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری کرمان از نجات پنج کارگر در دو حادثه عصر امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا میرزایی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری کرمان گفت: در ساعت ۱۴ و ۳۲ دقیقه عصر امروز امروز طی تماس تلفنی از سقوط سه نفر از کارکنان شرکت صنعتی فولاد بوتیا به داخل یک مخزن بزرگ نگهداری مواد شیمیایی مطلع شدیم.

او افزود: پس از دقایقی دو تیم امداد و نجات از ایستگاه‌های یک و دو به همراه تجهیزات کامل امداد و نجات به محل حادثه واقع در کمر بندی امام رضا (ع) به سمت جاده زرند در محل حادثه حاضر شدند و با کمک اکیپ امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان در یک عملیات ویژه و خاص موفق به نجات سه نفر تکنسین فنی این شرکت صنعتی که برای انجام امور فنی و تمیزکاری وارد این مخزن بزرگ شده بودند، شدند.

میرزایی افزود: با تلاش آتش نشانان و نجاتگران جمعیت هلال احمر هر سه نفر در حالی که به دلیل استفاده از الکل و اتیلین در عملیات تمیز کاری داخل مخزن هوشیاری خود را از دست داده بودند و قادر به حرکت نبودند از این مخزن بزرگ خارج شدند و برای انجام اقدامات درمانی تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شدند.

او به حادثه دوم اشاره و تصریح کرد: همچنین در ساعت ۱۶ عصر امروز پانزدهم بهمن ماه یک مورد حادثه محبوس شدن دو نفر کارگر زیر آوار بر آثر ریزش دیواره کانال به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری کرمان با اعلام اینکه این حادثه در خیابان شهید مصطفی خمینی واقع در بوستان معلم رخ داد، بیان داشت: ستاد فرماندهی بلافاصله ایستگاه شماره یک که نزدیکترین ایستگاه به محل حادثه است را اعزام کرد که نیرو‌های اعزامی پس از دو دقیقه در محل حاضر شدند.

میرزایی افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه با ریزش دیواره کانال فاظلاب شهری که بر روی دو کارگر ۲۰ و ۲۹ ساله اهل کشور افغانستان که یک نفر کاملاً در زیر آوار مدفون شده بود و دیگری تا کمر در آوار فرورفته بود و فشار زیادی را تحمل می‌کرد مواجه شدند.

او تصریح کرد: نجاتگران ایستگاه شماره یک آتش نشانی پس از ایمن سازی محل، عملیات آواربرداری را شروع کردند و با توجه به محبوس شدن این افراد به صورت ایستاده که خوشبختانه امکان تنفس برای هر دو نفر وجود داشت پس از ۴۰ دقیقه تلاش موفق شدند هر دو فرد محبوس شده را زنده از زیر آوار خارج کنند و برای معاینه تحویل عوامل اورژانس دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار