اسقف اعظم کلیسای شرق آشور:

جمهوری اسلامی الگوی همبستگی ادیان الهی است

اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران گفت: جمهوری اسلامی الگوی عینی همبستگی و همدلی بین پیروان ادیان الهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه،" اسقف اعظم مارنرسای بنیامین" اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران  در آیین گرامیداشت و تجلیل از خانواده‌های شهدای مسیحی ارومیه که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد با اشاره به جایگاه ادیان توحیدی در دکترین انقلاب اسلامی، گفت: اندیشه‌های امام راحل در دکترین انقلاب اسلامی موجب همبستگی و همدلی بین پیروان ادیان الهی شده است.

او گفت: دیدار‌های متعدد رهبر معظم انقلاب از خانواده شهدای مسیحی نمادی از احترام نظام جمهوری اسلامی به پیروان ادیان توحیدی است چنانکه در سال‌های گذشته نیز دیدار‌هایی با خانواده شهدای مسیحی داشته اند و این دیدار‌ها افتخاری برای ما است.

اسقف اعظم بنیامین ادامه داد: در دکترین انقلاب اسلامی اختلاف بین اقوام و ادیان الهی از لحاظ اخلاقی محکوم است و در چند سال گذشته نیز قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که نباید به ارزش‌های دیگر ادیان توهین شود.

او بیان کرد: در جمهوری اسلامی انجام شعائر مذهبی، امنیت معابد و اماکن مقدسه، حرمت شخصیت‌های روحانی و فعالیت‌های اقتصادی برای شهروندان از جمله اقلیت‌های دینی تضمین شده است.

اسقف اعظم کلیسای شرق ایران با بیان اینکه امروز در شهر ارومیه که به شهر اقوام و ادیان معروف شده، ۸۰ باب کلیسا وجود دارد که مرمت و بازسازی شده است، گفت: همچنین شورای حل اختلاف و شورای پیشگیری از جرم برای مسیحیان ارومیه ایجاد شده است.

او  ادامه داد: حقوقی که برای اقلیت‌های دینی وجود دارد با عوض شدن دولت‌ها تغییر نمی‌کند، زیرا این حقوق برخواسته و نشات گرفته از قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

اسقف اعظم بنیامین اظهارداشت: قانون اساسی حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی شامل تساوی در برابر قانون، حفظ جان و مال، آزادی در انتخاب شغل، برخورداری از روند عدالت دادرسی، داشتن تابعیت و داشتن حق مشارکت در امور کشور را محترم شمرده است.

او به حضور اقلیت‌های دینی در جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: حضور و رشادت اقلیت‌های دینی در جنگ تحمیلی نشانه علاقه آن‌ها به نظام و انقلاب اسلامی است چنانکه شهدایی از ارومیه، تبریز، البرز و تهران تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران ادامه داد: امروز با افتخار نام این شهدا بر معابر نامگذاری شده است و نامگذاری معابر با نام شهدای آشوری و ارمنی نشان از این است که تبعیضی در نامگذاری معابر با نام شهدا وجود ندارد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.