رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت است

امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه است و باید برای حفظ این انقلاب حفظ شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،    آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های  نماز جمعه گفت: «وحدت کلمه» نکته‌ای است که قرآن، ائمه، عقلا و همه انسان‌ها از ما طلب می‌کنند، و امام راحل هم بر روی وحدت تکیه فراوانی داشت و همیشه می‌کوشید تا وحدت و یکپارچگی حفظ شود.


آیت الله علما انگیزه انقلاب اسلامی را یک انگیزه الهی و اسلامی دانست و افزود: رهبری این انقلاب را یک مرجع تقلید عارف، آگاه، عالم و جامع بر عهده داشت وهمین امر بود که این رهبری عالمانه توانست دنیا را تکان بدهد.

او افزود: امام (ره) از دوران جوانی تا زمان رحلت، به این نکته توجه داشت که در هر پست و جایگاه و مقامی که باشیم اگر کارهایمان برای خدا نباشد به قوت خود باقی نخواهد ماند.

او در ادامه با تاکید بر این که برای انقلاب سرمایه گذاری بسیاری شده و خون‌های زیادی داده شده است تا این انقلاب بماند بیان  کرد: این انقلاب برای ما ارزان بدست نیامده و خیلی‌ها در راه انقلاب فدا شده‌اند و این است که اقتدار را به جمهوری اسلامی و انقلاب در دنیا بخشیده است.

آیت الله علما با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که «نیروی هوایی ارتش در دیدار با امام (ره) کارت‌های شناسایی خود را در دست گرفته بودند و این یعنی آن‌ها جانشان را در کف دستشان گذاشته بودند»، گفت: در آن روز‌های پر خطر این کار می‌توانست مساوی با شهادت آنان باشد و همین امر باعث شده که در طی ۴۲ سال پس پیروزی انقلاب از همیشه از آنان یاد شود.

او  با یادآوری اعلام حکومت نظامی توسط بختیار در ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۷، گفت: امام (ره) فرمود که حکومت نظامی باید شکسته شود و علیرغم این که جمعی از انقلابیون از این موضوع نگران شده و سعی داشتند ایشان را منصرف کنند؛ اما امام (ره) تاکید داشتند تحت هر شرایطی باید حکومت نظامی بشکند.

آیت الله علما همچنین با اشاره به سالروز تولید یگانه دخت نبی اکرم (ص) و روز زن گفت: حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای زنان و مردان است و همه باید صدیقه طاهره را الگوی خود قرار دهند.

او با بیان اینکه امروزه زنان در همه امور علمی، اقتصادی و سیاسی حضور دارند، بیان کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ تا این حد زنان ما تحصیل کرده و مورد توجه و تکریم نبود‌ه‌اند و این به برکت انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله علما ادامه داد: رهبر انقلاب همچنین از مداحان خواستند که فضای قدیمی و فضای سالم راجع به عزاداری را حفظ کنند و جوانان را به ازدواج و بچه‌داری تحریف کنند، چرا که نباید منتظر بود تا تمام شرایط ازدواج فراهم شود.

سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته هم توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان و امیر سرتیپ آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش بودند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب گفت: در یک سال گذشته دستگاه قضایی استان توانست کار‌های مردم را در حوزه قضا آسان کند.

او ۳۰ درصد پرونده‌های دستگاه قضا را اختلاف ساده خانوادگی اعلام کرد که می تواند به راحتی با ریش سفیدی و بزرگ منشی افراد فامیل حل شود.

همچنین امیر سرتیپ آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش هم طی سخنانی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مردم جهان اسلام عزت و افتخار هدیه داد و سرآغاز تحول بزرگ در دنیا شد.

 

انتهای پیام/ز

برچسب ها: نماز جمعه ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار