هتل‌های اصفهان، نخستین هتل‌های دارای گواهینامه ایمن در کشور

گواهینامه هتل ایمن نخستین بار در کشور به ۱۲ هتل‌ فعال در اصفهان که دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند اعطا شده است.

کریم بیگی رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: خسارت‌های جبران ناپذیر شیوع ویروس کرونا به تاسیسات گردشگری غیرقابل انکاری است.

او ادامه داد: منظور از تاسیسات گردشگری صرفاً هتل‌ها یا مراکز گردشگری نیست، بلکه وقتی نام تاسیسات گردشگری را می‌آوریم منظور طیف وسیعی از مشاغل مختلف شهری هستند که برای حیات خود به گردشگری وابسته هستند.

رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان بیان کرد: در اصفهان هفت هتل در روز‌های شیوع کرونا به طور کامل تعطیل شده اند و سایر هتل‌ها نیز با کمترین میزان درآمد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بیگی اضافه کرد: جامعه هتلداران برای بازگرداندن هتل‌ها به چرخه اقتصادی فعالیت‌هایی را انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری وبیناری آموزشی با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد.

او عنوان کرد: علاوه بر این وبینار آموزش دستورالعمل‌های بهداشتی، به صورت جامع و کامل با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اداره بهداشت اصفهان، بازرسان بهداشت هتل‌ها و گروهی از افراد با تجربه در امر هتلداری و پذیرش میهمان تنظیم شد تا از بدو ورود میهمان تا پذیرش و سپس اقامت او نکاتی بهداشتی توسط میهمان و اعضای هتل با هدف مقابله با شیوع کرونا در هتل رعایت شود.

رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان گفت: این دستورالعمل از طرف جامعه هتلداران اصفهان به مدیران هتل‌ها ابلاغ و سپس اعلام شده هتل‌هایی که متقاضی انجام کامل این دستورالعمل‌ها هستند به جامعه هتلداران اطلاع دهند تا در بازرسی‌های مختلف معاونت بهداشت، جامعه هتلداران و اتاق بازرگانی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت رعایت کامل دستورالعمل‌ها گواهی هتل ایمن به آن‌ها اعطا شود.

بیگی بیان کرد: گواهی هتل ایمن با سر امضای مشترک جامعه هتلداران، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به هتل‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند با اعتبار شش ماهه اعطا می‌شود و این هتل‌ها دائما تحت نظارت هستند تا از نکات بهداشتی مقرر شده سرپیچی نکنند.

او اضافه کرد: در کلانشهر اصفهان تاکنون ۱۲ هتل توانسته اند گواهی ایمنی را دریافت کنند، این گواهی نخستین بار در کشور در استان اصفهان صادر و بارکدی در نظر گرفته می‌شود تا میهمانان بتواند اعتبار آن را رصد کنند و فقط به اعتبار ۶ ماهه اکتفا نکنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۰۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
من خودم توی هتل کار می کنم واقعا خیلی مسافر کم شده ویروس کرونا خیلی ضربه زده به هتل های اصفهان
آخرین اخبار