تولید سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول پارازایلین در پتروشیمی بوعلی سینا

یکی از مهندسان شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از تولید سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول پارازایلین در این شرکت خبر داد.

شهرام سعدی یکی از مهندسان شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات لودینگ برج‌های جذب شامل نصب سینی‌ها و پنل‌ها و شارژ جاذب جدید است که قابلیت بسیار فراوانی نسبت به جاذب فعلی دارد که با انجام و تکمیل پروژه برج‌های جذب واحد ۸۰۰ سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول پارازایلین تولید و بدون هزینه لجستیکی به شرکت پتروشیمی شهید تندگویان ارسال خواهد شد.

او افزود: پروژه مخزن ۲۰۰۱c از دیگر پروژه‌های در دست احداث شرکت پتروشیمی بوعلی سینا است که به دست متخصصان داخلی و از سوی شرکت ماشین سازی اراک در حال اجرا  است.

سعدی بیان داشت: این مخزن با ارتفاع ۲۰ متر، قطر ۵۲ متر و ظرفیت ۲۵ هزار تن با سقف ثابت و شناور محل ذخیره خوراک نفتا است و پیش بینی می‌شود تا بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد. این مجتمع، سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که عملیات اجرایی آن در فروردین ماه ۱۳۸۰ آغاز و واحد‌های تولیدی آن در سال ۱۳۸۳ راه اندازی شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.