کاردان: تنیس ایران در حال پیشرفت است

عضو کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون تنیس در خصوص شرایط تنیس کشور توضیحاتی را بیان کرد.

کیوان کاردان، رئیس کمیته برگزاری مسابقات تنیس استان مازندران و عضو کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون تنیس در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه‌های این فدراسیون برای ارتقای سطح مسابقات اظهار داشت: پیشنهادی در این خصوص شده و هنوز قطعی نشده است، اما برنامه به این صورت است که در مسابقات تنیس جوانان ITF و مسابقات دیویس کاپ این اتفاق رخ دهد. در حال حاضر ما در گرید ۵ قرار داریم و سعی بر این است که سطح خود را ارتقا دهیم، اما این امر مستلزم این است که تیم ایران قهرمان شود و به سطوح بالاتر صعود کند.

کاردان در خصوص سطح بازیکنان خارجی حاضر در مسابقات تنیس جزیره کیش عنوان کرد: بازیکنان خارجی از کشور‌هایی نظیر آلمان، ایالات متحده آمریکا و رومانی در این مسابقات شرکت کرده بودند و کیفیت بالایی داشتند، اما حد همان گرید ۵ آسیا، اما بازیکنان ایرانی هم دست کمی از آن‌ها نداشتند و در فینال ۲ بازیکن از ایران با یکدیگر به رقابت پرداختند.

عضو کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون تنیس در خصوص امکان ناکامی تنیسور‌های کشور در صورت صعود به سطوح بالاتر تصریح کرد: تنها راه ارتقای سطح تنیس کشور مسابقه دادن در سطوح بالاتر است تا بتوانیم اختلاف سطح تنیس ایران را با دیگر کشور‌های جهان کم کنیم.

عضو کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون تنیس در خصوص برگزاری مسابقات رده‌های سنی در شهر یزد اظهار داشت: امکانات شهر یزد برای برگزاری این مسابقات چندان مناسب نیست با این حال فدراسیون بنا به درخواست‌های مطرح شده میزبانی را به این شهر داده و تلاش شده با توجه به امکانات موجود در این شهر مسابقات به خوبی برگزار شود با این حال می‌شد این رقابت‌ها را با کیفیت بهتری برگزار کرد.

کاردان در پایان اظهار داشت: باید سطح مسابقات بالاتر برود و تنیسور‌های ما در کیفیت بالاتری بازی کنند تا نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنیم. با مشاهده عملکرد بازیکنان خارجی در مسابقات جزیره کیش می‌توان متوجه شد که بدنسازی فاکتور بسیار مهمی است و اگر تنیسور‌های ما بدنسازی مناسبی نداشته باشند حتی با وجود کیفیت تکنیکی خوب نمی‌توانند موفق شوند. تنیس ایران رو به پیشرفت است و ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و می‌توان به تدریج سطح تنیس کشور را ارتقا داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار