کدام دروس عملی دانشگاه تهران به صورت حضوری برگزار می‌شود؟

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: برخی از دروس عملی دانشگاه تهران در ترم بهمن به شیوه حضوری برگزار می‌شوند.

حسین حسینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری دروس عملی در این دانشگاه اظهار کرد: کلاس‌های دانشگاه تهران از روز شنبه، ۲ اسفند ۹۹ برای تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری آغاز می‌شود.

او افزود: دانشگاه تهران با برنامه ریزی مناسب به منظور حضوری برگزار کردن دروس عملی قصد کاهش تجمع دانشجویان را در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و خوابگاه‌ها دارد.

حسینی تصریح کرد: کلاس‌های عملی دانشگاه تهران در یک برنامه ریزی مناسب به صورت فشرده و متراکم حضوری برگزار خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ادامه داد: ترم بهمن ۹۹ در دانشگاه تهران تا تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و دروس عملی در این ترم به صورت حضوری برگزار می‌شوند. تاریخ دقیق آغاز ارائه حضوری این دروس بستگی به مقاطع تحصیلی و برنامه ریزی دانشکده‌ها و تعداد دانشجویان دارد.

حسینی تصریح کرد: از ابتدای ترم استادان تلاش خواهند کرد تا مقدمات دروس عملی را به گونه‌ای فراهم کنند که برخی از آن‌ها به شیوه الکترونیکی یا مجازی و بقیه به صورت حضوری برگزار شوند.

او گفت: دروس عملی در مقاطع و رشته‌های مختلف متفاوت است، برای مثال در رشته کشاورزی به خصوص مقطع کارشناسی و ارشد بیشتر درس‌ها حضوری هستند.

حسینی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد برنامه درسی رشته دامپزشکی عملی هستند و دانشجویان باید در کارگاه‌ها، کارآموزی‌ها، کارورزی‌ها و عملیات درمانگاهی شرکت کنند.

معاون آموزشی و دانشگاه تهران بیان کرد: در برخی از رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی احتمال دارد که دروس عملی هم وجود داشته باشند، برای مثال ممکن است در رشته ادبیات دروس عملی وجود ندارد، اما در رشته باستان شناسی بخش قابل توجهی از دروس نیاز به عملیات میدانی و حضور در مراکز نمونه برداری و کاوشگری دارد.

حسینی مطرح کرد: در پردیس علوم دانشگاه تهران بخش زیادی از دروس رشته‌هایی مانند زمین شناسی، زیست شناسی و ... عملی هستند، همچنین در رشته مهندسی شیمی و رشته‌های فنی بخشی از دروس عملی به صورت حضوری ارائه می‌شوند و پراکندگی دروس عملی در رشته‌های مختلف متفاوت است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران بیان کرد: در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری تعداد کمتری دروس عملی دیده می‌شود، اما در حوزه‌های علوم فنی مهندسی و کشاورزی، دامپزشکی و دانپزشکی تعداد دروس عملی بسیار زیاد است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
- چرا در سال آینده اعضای هیأت علمی دانشگاهها مانند سلبریتی ها از پرداخت مالیات معاف خواهند بود؟
- چرا اعضای هیأت علمی دانشگاهها از سقف حقوقی 33 میلیون در ماه معاف اند؟
- چرا اعضای هیأت علمی دانشگاهها می توانند چندشغله باشند؟
- چرا اعضای هیأت علمی دانشگاهها حقوق خود و دیگران را خودشان تعیین می کنند؟
آخرین اخبار