نکونام:

در جمهوری اسلامی باید مطابق با حکومت امیرالمومنین علی (ع) حرکت کرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: براساس فرمایش امام خمینی (ره) باید در جمهوری اسلامی، مطابق حکومت امیرالمومنین علی (ع) حرکت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و ولادت امام جواد (ع) و حضرت علی (ع) اظهار داشت: براساس فرمایش امام خمینی (ره) باید در جمهوری اسلامی، مطابق حکومت امیرالمومنین علی (ع) حرکت کنیم.

او افزود: مردم و مسئولان باید در جمهوری اسلامی، سیره حضرت علی (ع) را در پیش بگیرند و زندگی اشرافی، نداشتن سبک زندگی، زیرپا گذاشتن عدالت و اجحاف به حق مردم نمی‌تواند در حکومت علوی جایگاهی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: براساس نظر امام راحل، قوای سه گانه در جمهوری اسلامی باید در این مسیر حرکت و با تکیه بر توان مردم، برای منافع عمومی تلاش کنند.

او استفاده از ظرفیت‌های ماه رجب را ضروری دانست و ادامه داد: پیش از شیوع ویروس کرونا هر ساله در این ماه اعتکاف با شور و نشاط فراوان و حضور گسترده گروه‌های مختلف برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: امسال به علت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نمی‌شود، اما این به معنای محرومیت از برکات این ماه و ایام‌البیض نیست و باید از این فرصت نهایت استفاده بشود و باید در این روز‌ها برای دفع بلا‌های مختلف مانند ویروس کرونا، نابودی استکبار و از بین رفتن ظلم دعا کنیم.

او افزود: تصویب قانون اقدام راهبردی در مجلس شورای اسلامی برای مقابله با تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران هوشمندانه بود و در این قانون، مجلس در رابطه با مساله برجام، برای دولت زمان مشخص کرد.

نکونام اضافه کرد: اکنون در بین طرف‌های مقابل برجام و اروپایی‌ها تکاپو افتاده است که چه کنند.

او ادامه داد: براساس دستور مقام معظم رهبری، استکبار جهانی باید تمام تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی را لغو کند و در این صورت و پس از راستی‌آزمایی، مطابق اقدام آن‌ها حرکت می‌کنیم، زیرا در گذشته جمهوری اسلامی به تعهدات خود پایبند بود، اما طرف‌های مقابل در برجام به تعهدات خود عمل نمی‌کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار