واریز عیدی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان غربی از واریز عیدی ۴ هزار و ۵۲ نفر از مستمری بگیران استان خبرداد.

یونس معززصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، گفت: عیدی سال ۱۳۹۹ مستمری بگیران صندوق به حسابشان واریز شد.

مدیر صندوق استان افزود: مبلغ عیدی مستمری بگیران برای عزیزانی که بیش از ۶ ماه از زمان دریافت مستمری آنان می‌گذرد ۵۵۰ هزارتومان و برای افرادی که کمتر از ۶ ماه مستمری دریافت می‌کنند ۲۷۵ هزارتومان واریز شد.

معزز خاطر نشان کرد: در حال حاضر در صندوق بیمه اجتماعی استان آذربایجان غربی ۴ هزار و  نفر ۵۲ مستمری بگیر وجود دارد که از این تعداد  یک هزار و ۴۷۸ نفر مستمری بگیر بازنشسته، ۱۸۴ نفر مستمری بگیر از کارافتاده و ۲ هزار  و ۳۹۰ نفر مستمری بگیر بازمانده می‌باشند.

 معزز عنوان کرد: در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی ور در جهت حمایت از اقشار کم برخوردار و مولد کشاورزی، روستایی و عشایر، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است و افراد ۱۸ الی ۵۰ سال سن ساکن روستا، مناطق عشایری و شهر‌های زیر بیست هزار نفر جمعیت می‌توانند با پرداخت یک سوم حق بیمه از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است که دو سوم حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.