خودکفایی مددجویان مهمترین برنامه بهزیستی چهارمحال و بختیاری است

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای خودکفایی و ایجاد اشتغال یک هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در استان فراهم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تعهد اشتغال این نهاد حمایتی، در راستای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی یک هزار و ۳۵۹ نفر بود که تاکنون یک هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در سامانه ثبت و ایجاد شده است.

او افزود: اشتغال ایجاد شده در قالب سه درصد سهمیه اشتغال دستگاه‌های اجرایی، اشتغال در کارگاه و واحدهای تولیدی و یا خوداشتغالی برای مددجویان بوده است که از این تعداد ۱۲ فرصت شغلی در قالب بیمه کارفرمایی، ۱۱۶ نفر در قالب بیمه خویش فرمایی، ۲۵ نفر جبران کار و مابقی خوداشتغالی بوده است.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: سالانه ۱۰ درصد جمعیت زیرپوشش این نهاد باید از چرخه حمایت خارج شوند که خودکفایی جامعه هدف از مهمترین برنامه‌های بهزیستی استان است که با ایجاد اشتغال برای مددجویان فراهم می‌شود.

او اظهار داشت: در راستای حمایت از کارآفرینانی که برای یک تا پنج معلول زیرپوشش بهزیستی اشغال ایجاد کنند براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها به ازای هر معلول تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصد پرداخت خواهد شد و بیمه مددجویان نیز تا پنج سال برعهده سازمان بهزیستی است.

عسگری ادامه داد: امسال بیش از ۲۲۰ خانواده زیرپوشش این نهاد، توانمند و از چرخه حمایت بهزیستی استان خارج شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.