در سال جاری صورت گرفت؛

کشف و ضبط بیش از ۱۹ تن موادمخدر در آذربایجان غربی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۱۹ تن موادمخدر در استان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ شمسعلی حق‌وردیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه،  اظهار کرد: امسال بیش از ۱۹ تن و ۶۱۵ انواع موادمخدر در آذربایجان غربی از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است که بیشترین میزان آن تریاک با ۴ تن و ۶۱۵ کیلو گرم می‌باشد.

او افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۴۲۹ قاچاقچی، توزیع کننده مواد مخدر و معتاد دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شده است که از این تعداد ۹ هزار و ۷۷۷ نفر معتاد و بقیه قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر بودند.

رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: در پنج ماه دوم سال جاری در مجموع ۲ تن و ۴۰۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش دارد.

او با بیان اینکه بیشترین کشفیات صورت گرفته مربوط به تریاک با یک تن و ۶۳۱ کیلوگرم است افزود: در این راستا ۶۷ باند مواد مخدر نیز کشف و منهدم شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد افزایش دارد.

حق وردیان بیان کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر ۲۸۳ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت و ۲۳۰ هزار انواع قرص روان گردان کشف و توقیف شد.

رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی آذربایجان غربی تعداد دستگیر شدگان جرایم مواد مخدر را ۶ هزار و ۶۱۱ نفر عنوان کرد و گفت: از تعداد دستگیر شدگان مذکور ۴ هزار و ۸۸۴ نفر معتاد و مابقی افراد توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر بودند.
او در ادامه افزود: همچنین در پنج ماه دوم سال جاری ۷۰۹ فقره کنترل محور‌های مواصلاتی، ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده نیز صورت گرفته است.

سرهنگ حق وردیان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر ایجاد ضربه در بنیان اقتصادی قاچاقچیان می‌باشد؛ اظهار کرد: یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال نیز از اموال، دارایی‌ها و مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.