عوامل طلاق شفاف شد/ غدیری که برای وصل کردن آمده است +فیلم

معاون دادگستری البرز گفت: آمار طلاق البرز در ۹ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵درصد کاهش یافته‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شاید تا همین چند سال پیش فرزند کم یا زیاد، اقتصاد، ازدواج، اشتغال و... از دغدغه های اجتماعی اولویت دار جامعه مطرح می‌شد اما اکنون کلمه‌ای با معنی متناقض با برخی از این دغدغه ها در صف آسیب‌های جامعه خودنمایی می‌کند.

طلاق، معضل پررنگ امروز جامعه که آثار نه فقط بر زوجین بلکه بر دو خانواده، فرزند و یا فرزندان و آینده آنان نیز مترتب می‌شود.

براساس آمار‌های منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور در سال ۹۸، میزان ازدواج در هر سال نسبت به سال گذشته خود روند کاهشی داشته است.

در سال ۹۸، ۵۳۰ هزار و ۳۳۵ ازدواج و ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ طلاق ثبت شده است؛ بیشترین آمار ازدواج به ترتیب در استان‌های تهران (۶۸ هزار و ۵۹۲)، خراسان رضوی (۴۷ هزار و ۳۷۹)، خوزستان (۳۷ هزار و ۵۹۴)، آذربایجان شرقی (۲۸ هزار و ۴۱۹) و اصفهان (۲۶ هزار و ۱۷۳) بوده است و بیشترین آمار طلاق به ترتیب در استان‌های تهران (۳۱ هزار و ۷۳۳)، فارس (۱۰ هزار و ۹۳)، اصفهان (۱۰ هزار و ۲۴)، آذربایجان شرقی (۹ هزار و ۱۱۹) و مازندران (۸ هزار و ۷۱۸) بوده است.

اما امار منتشره همین سازمان نشان می‌دهد که نسبت درصدی ازدواج به طلاق در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان و البرز به ترتیب ۳۱درصد، ۲۵درصد، ۲۹درصد، ۳۸ و ۴۶ درصد بوده است.

در سال ۹۸، ۶هزار و ۵۱۷ مورد طلاق در همین البرز ما به ثبت رسیده در حالی که آمار ازدواج ما ۱۳هزار ۹۳۴، مورد بوده است.

برای یافتن عامل این مهم به دیدار جعفر داراب خانی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان البرز رفتیم.

داراب خانی در گفت و گو با خبرنگارما گفت: در مرکز مشاوره غدیر دادگستری البرز در اسلام آباد کرج قبل از طلاق به زوجین مشاوره ارائه می‌شود.

او افزود: در این مرکز ابتدا از زوجین آزمون شخصیت شناسی گرفته می‌شود و به تناسب شخصیت آنان جلسات مشاوره‌های تخصصی برگزار می‌شود.

داراب‌خانی با اشاره به عوامل مهم طلاق گفت: بررسی‌های مرکز غدیر نشان می‌دهد که ناسازگاری‌های اخلاقی، خشونت‌های کلامی، مشکلات اقتصادی و اعتیاد از عوامل مهم و پررنگ طلاق است.

او افزود: تلاش‌های مرکز مشاوره غدیر و دیگر بخش‌های پیشگیرانه دادگستری البرز، آمار طلاق البرز در ۹ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵درصد کاهش یافته‌است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
الان بسیاری پشت خط منتظر شرایط مطلوب هستند تا طلاق انجام بشه و آزادی را جشن براندازیم نباید تا ۲۰ سال اول زندگی دارای فرزند باشند تا درصورت حماقت بتوانند بدون دغدغه ای کلاغ بدن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
از عوامل طلاق به نظرم اینا هستند. اول اینه که خانم ها بعد از ازدواج تازه چاه توقعاتشون باز میشه، کیه که بتونه این همه توقعات نا به جا رو برطرف کنه. دوم اینه که به هم دروغ زیاد میگن و چشم رو هم چشمیشون که توام با پز عالی بشه برای مردا دردسر ساز میشه. سوم اینه که نه زنا حرف مردا رو میفهمن نه مردا حرف زنا رو. چون دغدغه های هردو باهم متفاوتن. مردا زیر بار فشار زندگی خورد میشن. اونوقت زنا میگن ما تمام وجود و زندگی و .... رو وقف مردا کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۵:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خانم ها همه کاسب شدن تا زمانی که قانون مهریه ور نیفته شاهد همین آمار بالا هستیم
زندگی که شرط شروعش مادیات باشه شروع نشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
فرزند طلاق
۱۰:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
مطمئنید عوامل فقط همینان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
مثلا دیگه چیان؟