۱۴۰ هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری کاشته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی ۱۴۰ هزار اصله نهال در استان کاشته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از افتتاح ۲۹ طرح در استان در هفته منابع طبیعی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد سه طرح در حوزه جنگل، ۲۲ طرح در حوزه مرتع و دو طرح در حوزه آبخیزداری است که برای اجرای این طرح‌ها ۳۵ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال هزینه شده است.

او افزود: این طرح‌ها در راستای بهبود معیشت ۱۳ هزار و ۸۷۱ خانوار ساکن در این عرصه‌ها اجرا شده است.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: در حوزه جنگل در استان، آفت جوانه‌خوار بلوط به عنوان یک تهدید است که این آفت، هفت هزار هکتار از جنگل‌های کیار، ۱۳ هزار هکتار از جنگل‌های لردگان و دو هزار هکتار از جنگل‌های اردل را درگیر کرده است.

او به اجرای برنامه پیشگیرانه و اقدامات اجرایی برای کنترل این آفت در این اداره کل با همکاری دانشگاه و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: این اقدامات در راستای پیشگیری و درمان این آفت است.

صالحی به خشکیدگی گون زار‌ها و هجوم ملخ به منطقه سرآقاسید به عنوان تنها رویشگاه کلوس به عنوان دیگر مشکلات این حوزه اشاره کرد و افزود: در استان ۶۰ تا ۶۵ هزار هکتار از جنگل‌های استان درگیر خشکیدگی اکوسیستمی است و بین ۱۰ تا ۷۰ درصد خشکیدگی دارند.

او همچنین به اجرای طرح پایش در ۱۷ هزار هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان اشاره و اضافه کرد:: هم‌اکنون عملیات مبارزه با آفت در یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان در دست اقدام است.

صالحی با اشاره به هفته درختکاری افزود: این هفته با هدف تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی بین مردم و مسئولان، گسترش تفاهم عمومی و جلب مشارکت مردم برای احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی، حفظ و حراست از منابع طبیعی و برجسته‌سازی اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری است.

او ادامه داد: امسال ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب به این اداره کل در سه حوزه جنگل، مرتع و آبخیزداری اختصاص داده شد که عملیات اجرایی ۷۷ طرح در این حوزه‌ها آغاز شد.

صالحی اضافه کرد: همچنین همزمان با هفته منابع طبیعی ۱۴۰ هزار اصله نهال در استان کاشته می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار