فعالیت گسترده القاعده در مأرب یمن برای تحقق اهداف ائتلاف سعودی

سازمان اطلاعات و امنیت یمن در گزارشی اعلام کرد تروریست‌های القاعده در استان مأرب در چارچوب منافع و اهداف ائتلاف سعودی در حال فعالیت‌های گسترده هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سبأ نت»، سازمان اطلاعات و امنیت دولت نجات ملی یمن با انتشار بخشی از گزارشی که قرار است به زودی کامل آن منتشر شود، از فعالیت گسترده تروریست‌های القاعده در استان مأرب به نفع ائتلاف سعودی پرده برداشت.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های القاعده تشکیلاتی موسوم به «ولایت مأرب» در این استان به راه انداخته‌اند و همانطور که پیشتر اعلام کرده بودند در حال جذب نیرو برای پیوستن به ائتلاف سعودی هستند.

در گزارش سازمان اطلاعات دولت نجات ملی یمن درخصوص پناهگاه‌ها، خانه‌ها و مزارعی که تروریست‌های القاعده در استان مأرب از آن استفاده می‌کنند، همچنین انبار‌های تسلیحاتی، تجهیزات و اردوگاه‌های آموزشی وابسته به القاعده و گذرگاه‌های محرمانه آن‌ها برای آمد و شد و ارتباط با مزدوران ائتلاف سعودی و حضور آن‌ها در جبهه‌های نبرد اطلاعاتی منتشر خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است که هدف از انتشار این اطلاعات، آگاه کردن مردم یمن از حجم توطئه‌ها و همچنین میزان حمایت‌هایی است که تروریست‌های القاعده از کشور‌های متجاوز به یمن و در رأس آن‌ها آمریکا دریافت می‌کنند.

سازمان اطلاعات و امنیت دولت نجات ملی یمن در ادامه اعلام کرد به زودی گزارش مفصل خود را در این رابطه را به همراه نقشه‌ها و جزئیات در اختیار رسانه‌های داخلی و خارجی قرار خواهد داد.

«ابوالحسن المصری»، سرکرده گروه تروریستی القاعده در استان مأرب پیشتر با انتشار ویدئویی خواهان پیوستن نیرو‌ها و افراد به ائتلاف سعودی- اماراتی در جنگ علیه انصارالله و ارتش یمن در جبهه مأرب شد.

او از سران بارز گروه القاعده است که نامزد سرکردگی این گروه تروریستی را به جای «قاسم الریمی» سرکرده به هلاکت رسیده القاعده در شبه جزیره عربستان داراست.

ابوالحسن المصری در مأرب مدرسه‌ای برای ارائه آموزش‌های عالی برای افراد تندرو تأسیس کرده بود؛ به طوری که بی بی سی عربی در گزارشی در تاریخ دسامبر ۲۰۰۹ اعلام کرده بود این مدرسه، به تلقین اصول سلفی گری به گروه‌های دست راستی و نیرو‌های تندروی خارجی ادامه می‌دهد.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن، اعلام کرده بود اتفاقات مارب بخشی از نبرد ملی برای آزادسازی کشور است و در برابر ادامه تجاوز و محاصره، ملت یمن برای ادامه مقابله و رویارویی تا آزادسازی هر وجب از خاک اشغالی عزم خود را جزم کرده است.

همچنین پیشتر محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید کرده بود ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف مشروط درگیری‌ها آماده اند و افزود: اگر کشور‌های متجاوز با توقف جنگ در تمامی میادین موافقت کنند نیرو‌های مسلح یمن آماده‌اند درگیری‌ها را متوقف کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار