ایجاد دپارتمان ملی مهارت مرزی در خراسان رضوی

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دپارتمان ملی مهارت مرزی در شرق کشور به مرکزیت خراسان رضوی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مرز از لحاظ ترانزیت و بازارچه‌های مرزی به عنوان یک ظرفیت شناخته می‌شود که مرزنشینان می‌تواند در حد قانون فعالیت اقتصادی داشته باشند.

او افزود: متاسفانه مرزنشینان که حق بهره مندی از فرصت‌های مرزی را دارند؛ از مهارت در حوزه کسب‌وکار و تجارت و حتی فن روابط بین الملل و گفتگو بی بهره مانده اند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: نحوه فعالیت این دپارتمان باید طوری باشد که شهرستان‌های نوار مرز از آن استفاده کنند؛ ضمن اینکه می‌تواند به استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان در پیشرفت فنی و حرفه‌ای کمک کند.

هاشمی بیان کرد: باتوجه به حجم بالای تردد خودرو‌های سنگین در شهرستان تایباد، ایجاد یک کارگاه فنی و حرفه‌ای برای تربیت کارآموزان در حوزه خدمات خودرو‌های سنگین ضروری است.

او به تشکیل یک مرکز فنی و حرفه‌ای بین المللی اشاره و تصریح کرد: این مرکز امکان آموزش مربی و کارآموز را فراهم می‌کند که آموزشگاه‌ها به درآمد ارزی مناسبی دست پیدا کنند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در آخر نیز زمان راه اندازی دپارتمان ملی مهارت مرزی را اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ عنوان کرد.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار