مسیب زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعالیت‌های آموزش و پرورش برگرفته از قرآن کریم است

مدیر کل قرآن عترت نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: تدوین مبانی نظری سند تحول بنیادین، براساس آموزه‌های وحیانی قرآن کریم است.

 محمدرضا مسیب زاده، مدیر کل قرآن عترت نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مبانی نظری سند تحول بنیادین و به طور کلی مجموعه فعالیت‌هایی که در فرآیند آموزشی و پرورشی دانش آموزان مدنظر است، ، برگرفته از آموزه‌های وحیانی قرآن کریم است.

او افزود: برای مثال در ساحت‌های شش گانه، ساحت اعتقادی بر مبنای آیات قرآن کریم و روایات است. دینداری و اخلاق مداری، حفظ کرامت و عزت نفس، خدا محوری، ناظر دانستن خدا بر همه احوال و توکل برخدا، همه این‌ها مبانی قرآنی دارد. عنوان ساحت مبانی اعتقادی اخلاقی و عبادی است که باید برگرفته از آیات قرآن باشد.

مدیر کل قرآن عترت نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شاید به نظر برخی، مبانی قرآنی در پنج ساحت دیگر کمرنگ‌تر باشد اما اینگونه نیست. برای مثال در ساحت اجتماعی و سیاسی هر آنچه در مولفه‌های ذیل این ساحت می‌گنجد، می‌توان به ارتباط با خانواده، جامعه سالم، توجه به خانواده، اخلاق شهروندی، اخلاق اجتماعی و وفای به عهد، این موارد همه که در ذیل فعالیت‌های ساحت اجتماعی و سیاسی است، مبانی قرآنی دارند.

مسیب زاده بیان کرد: در ساحت زیستی و بدنی، حفظ بهداشت زیستی، بهداشت ظاهری و احترام به طبیعت، همه مبانی قرآنی دارند. در حوزه زیبایی شناختی و هنری که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد هم مواردی مانند آرامش روانی، سعه صدر و احترام قائل شدن به سایر دیدگاه ها ریشه در قرآنی دارند. باید گفت که در حوزه اقتصادی و حرفه ای نیز پرهیز از اسراف، درآمد و کسب حلال، برگرفته از قرآن است.

او در پایان گفت: در ساحت علم و فناوری، مولفه‌هایی مانند تلفیق و هماهنگی علم و دین، فهم و درک دانش و حقیقت جویی وجود دارد که مبانی نظری این موارد بر مبنای آموزه‌های قرآنی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار