انحراف عجیب در واگذاری های اراضی ملی

استاندار مازندران گفت: نیمی از واگذاری‌های اراضی ملی در مازندران دچار انحراف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس قوه قضاییه گفت: حداکثر ۴۳ درصد واگذاری‌های اراضی ملی مازندران در چهار دهه اخیر بدون انحراف بوده و موجب اشتغال شده است.

او با بیان اینکه بیش از نیمی از واگذاری‌ها دچار انحراف شده و به اهداف خود نرسیده است، افزود: استان مازندران در چهار سال اخیر مصوبات خوبی برای جلوگیری از این انحراف داشته است.

حسین زادگان گفت: ۶۰ درصد صنایع سلولزی کشور در مازندران تولید می‌شود و کارخانجات با توجه به طرح تنفس جنگل برای تامین مواد الویه مشکل دارند که باید کمک ویژه‌ای به آنها برای تامین مواد اولیه شود.

استاندار مازندران اختلاف اراضی اشخاص با نهاد‌ها را یکی از مشکلات استان دانست و ادامه داد: این زمین‌ها جزو انفال هستند اما دستگاه های دولتی و منابع طبیعی به دلیل اینکه وکیل و اعتبارات مناسبی ندارند در دعاوی حقوقی محکوم می شوند و این محکومیت نیز منجر به تضییع حقوق عمومی می‌شود.

او گفت: کارخانجات ورشکسته در مازندران زیاد است و نیاز دستور ویژه قوه قضاییه برای فعال شدن دوباره این واحد‌ها است.

استاندار مازندران کاهش بهره وری از آب را یکی از دغدغه‌های استان دانست و گفت: مازندران ۴ و نیم میلیارد آب‌های سطحی دارد اما فقط ۶۷۰ معادل ۱۵ درصد جمع آوری می‌شود و کشاورزان از آب‌های زیرزمینی دارند استفاده می‌کنند که خیلی از زمین‌های مازندران را شور می‌کند.

حسین زادگان گفت: در بحث مدیریت پسماند به دلیل جمعیت شناور دچار مشکل هستیم و با وجود همه پیگیری‌ها و اعتباراتی که در مقایسه با قبل چند برابر شده مشکل همچنان پا برجا است.

او گفت: رئیس قوه قضاییه دستورات خوبی در تعیین تکلیف کارخانه نساجی و جنگل‌های هیرکانی صادر کرد و امیدواریم اختلافات مردم با نهاد‌ها در اراضی ملی به حداقل برسد.

استاندار با بیان اینکه اقدامات فسادستیز قوه‌قضائیه امیدبخش و بازدارنده است، ادامه داد: نیازمند تشویق مدیران پاک و سالم نیز هستیم.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار