آمریکا: موفقیت کره شمالی در زمینه هسته‌ای نگران کننده‌ است

یک مقام وزارت امنیت ملی آمریکا موفقیت کره شمالی در زمینه موشکی را نگران کننده دانسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «گلن دیوید ون هرک» فرمانده دفاع هوایی وزارت امنیت ملی آمریکا، امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی موفقیت کره شمالی در زمینه موشکی و هسته‌ای را نگران کننده دانست.

ون هرک در بخشی از اظهارات خود اعلام کرد «احتمال دارد کره شمالی آزمایش موشک دوربرد را برای سنجش توانایی موشک جدید قاره‌پیمای خود از سر بگیرد.»

او در ادامه افزود: «دولت کیم جونگ اون برای نشان دادن توانایی خود به وزارت امنیت میهن آمریکا، به موفقیت نگران کننده‌ای دست یافته است. کره شمالی بر این باور است که به چنین سلاح‌هایی برای مقابله با ما احتیاج دارد.»

این مقام ارشد آمریکا در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: «کره شمالی در سال ۲۰۱۷ نیز یک دستگاه حرارتی-هسته‌ای و سه موشک قاره‌پیما را به تجهیزات خود اضافه کرد.»

کره شمالی در سال ۲۰۱۷ آخرین (ششمین) آزمایش هسته‌ای خود را با یک بمب هیدورژنی انجام داده است. از آن زمان تاکنون پیونگ یانگ هیچ آزمایش هسته‌ای را انجام نداده است.

ون هرک با اشاره به این موضوع اعلام کرد: «اکنون کره شمالی نشان می‌دهد به این تعهد خود پایبند نیست و امکان دارد در آینده نزدیک آزمایشی موشکی انجام دهد. با وجود تلاش‌های آمریکا در سال ۲۰۲۰ پیونگ یانگ حاضر به رسیدن به توافق نشد و بر آزمایش و توسعه موشک‌های خود پافشاری کرد.»

این مقام ارشد آمریکا در پایان افزود: «ما نیز مانند کره شمالی بر توسعه تجهیزات موشکی خود اهتمام می‌ورزیم.»

روز گذشته «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، به واشنگتن هشدار داده و خطاب به دولت بایدن گفته است: «در صورتی که واقعا به دنبال صلح هستید، از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند.»

خواهر کیم جونگ اون در ادامه ضمن تهدید کره جنوبی درباره تداوم رزمایش‌های مشترک با آمریکا، تاکید کرد: در این صورت توافق نظامی کاهش تنش بین دو کره که در سپتامبر ۲۰۱۸ به امضا رسیده است لغو خواهد شد و از سوی دیگر سازمان مسئول رسیدگی به امور مرزی نیز منحل می‌شود.

جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی خود برای ریاست‌جمهوری، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی را با القاب نامناسب توصیف کرد و گفته بود که دیدار با او را قبول نمی‌کند مگر اینکه پیونگ یانگ برای کاهش زرادخانه هسته‌ای خود اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار