آمریکا دو شرکت نظامی میانمار را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت نظامی میانمار را به فهرست تحریمی خود افزود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا از وضع تحریم‌های جدید علیه دو نهاد نظامی میانمار خبر داد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد دو شرکت نظامی میانمار را به دلیل همراهی در کودتای اخیر در این کشور به فهرست تحریمی خود افزوده است.

دو منبع آگاه روز گذشته اعلام کردند آمریکا شرکت اقتصادی میانمار و هلدینگ‌های اقتصادی میانمار را در فهرست سیاه قرار می‌دهد و تمامی دارایی این دو شرکت در آمریکا را بلوکه می‌کند. آمریکا پیش از این نیز در واکنش به کودتای اول فوریه، گروهی از مقامات ارشد ارتش میانمار را تحریم کرده بود.

همچنین در پی بازداشت آنگ سان سوچی و دیگر مقامات ارشد دولت میانمار به اتهام تقلب در انتخابات از سوی ارتش این کشور در اول فوریه (۱۳ بهمن) و به قدرت رسیدن ارتش، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را برای مقام‌های ارشد نظامی میانمار و همچنین یک مقام مسئول کمیسیون انتخابات این کشور در نظر گرفت. بر این اساس، وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا دارایی‌های ۱۱ مقام ارشد نظامی میانمار را مسدود و سفر آن‌ها به اروپا را ممنوع کنند.

ارتش میانمار در یکم فوریه دولت این کشورِ جنوب شرقی آسیا را سرنگون کرد و سرکوبی گسترده علیه معترضان ضد کودتا را آغاز کرد. ارتش همچنین اینترنت را قطع کرد و صد‌ها نفر از جمله مشاور ایالتی و رئیس جمهور را دستگیر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار