ملخ‌ها وارد بوشهر شدند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ملخ صحرایی در شمال استان دیده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: ۵ فروردین ریزش ملخ صحرایی در شهرستان گناوه و دیلم گزارش شد و با وجود مساعد نبودن شرایط جوی، دیشب و بامداد امروز عملیات مبارزه با این آفت در شهرستان گناوه انجام گرفت.

او ادامه داد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی  ۱۵ هکتار بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: باتوجه به پیش بینی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) و سازمان حفظ نباتات کشور و به علت وجود جمعیت‌های بزرگ ملخ بالغ در عربستان، که  احتمال هجوم ملخ‌ها را به کشور و این استان افزایش داده بود، از مدت‌ها پیش خود را برای مبارزه با این آفت آماده کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید


عمرانی از مردم به ویژه کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواست به محض مشاهده دسته‌های ملخ، به سرعت موضوع را به نزدیک‌ترین اداره جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا بلافاصله اقدامات لازم برای شناسایی کانون ریزش ملخ و عملیات مبارزه صورت گیرد.

ملخ صحرایی قدرت پرواز بسیار بالایی دارد و می‌تواند کیلومتر‌ها بر فراز دریا پرواز کند و خود را از یک کشور به کشور دیگر برساند. به همین علت به آن ملخ دریایی نیز می‌گویند.

یک ملخ ماده در طول دوره رشد خود می‌تواند، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخم بگذارد. همچنین می‌تواند هر روز معادل وزن خود از گیاهان زراعی باغی و مرتعی تغذیه کند. به طور مثال اگر وزن یک ملخ ۲ گرم باشد ۲ گرم در روز می‌تواند تغذیه کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.