افزایش چشمگیر مصدومان سوانح جاده‌ای در آذربایجان غربی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی از امداد رسانی به ۷۲۷ مصدوم تصادفات نوروزی در استان خبر داد.

باقر بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  از امداد رسانی به ۷۲۷ مصدوم در تصادفات  شهری و جاده ای استان در ایام نوروز خبر داد.

بهرامی با بیان اینکه طرح نوروزی اورژانس از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ آغاز شده و تا ۱۶ فروردین امسال ادامه دارد، افزود: در قالب این طرح تا امروز سه هزار و ۷۳۳ مأموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط اورژانس در استان انجام شده که در مقایسه با مدت زمان پارسال ۲۳.۴۸ درصد رشد دارد.

او ادامه داد: از این مأموریت‌ها ۳۹۰ مأموریت تصادفی شهری و ۲۳۲ مأموریت تصادفی جاده‌ای بوده است که به ترتیب در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۹۲.۱۱ درصد و ۶۹.۳۴ درصد افزایش داشته است.

بهرامی با بیان اینکه در اثر تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی تاکنون ۷۲۷ نفر مصدوم شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۶۲۱ مصدوم توسط اورژانس به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی از مداوای ۱۰۰ نفر از مصدومان در محل خبر داد و اضافه کرد: امسال ۹۵ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۰ در استان فعال است.

بهرامی فعالیت ۲۴ ساعته مرکز پیام، حضور شبانه روزی پزشک ارتباطات، نظارت و بازرسی مستمر نیرو‌های امدادی و آماده‌باش کامل پایگاه‌های امدادی استان را از مهمترین اقدامات این مرکز در نوروز امسال به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.