دورهمی بوشهری‌ها کرونا را به ۱۱ نفر انتقال داد

برگزاری دورهمی در خانه‌باغی در روستای گورک تنگستان، ۱۱ نفر را به کرونا مبتلا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: اعضای یک خانواده بوشهری به مناسبت نوروز در دورهمی در یکی از خانه باغ‌های روستای گورک شهرستان تنگستان شرکت کرده بودند که دو روز بعد علائم بیماری در تعدادی از شرکت‌کنندگان این دورهمی بروز کرد که با انجام تست، یک نفر مثبت اعلام شد.

حسن فخرایی افزود: پس از رهگیری صورت گرفته، از ۳۱ نفر از بستگان و افراد در معرض تماس نزدیک، تست PCR و تست سریع گرفته شد که پاسخ تست  ۱۱ نفر از اعضای چند خانواده که ساکن نقاط مختلف شهر بوشهر هستند، مثبت گزارش شد.

او تأکید کرد: از بین افرادی که تست آن‌ها مثبت شده بود، شغل‌های نظیر آرایشگاه زنانه، شاغل در داروخانه، ورزشکار و... وجود داشت که اگر رهگیری هر یک از افراد مثبت را دنبال کنیم متوجه می‌شویم که چه کار سخت و طاقت‌فرسایی است و دامنه آن می‌تواند چقدر وسیع باشد و تعداد افراد زیادی را درگیر کند.


بیشتر بخوانید


این مقام بهداشتی عنوان کرد: تیم‌های رهگیری و مراقبت در منزل طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان بوشهر در ایام نوروز حتی روز‌های تعطیل آماده ارائه خدمات بهداشتی درمانی به شهروندان و انجام تست سریع کرونا به صورت رایگان برای بیماران هستند.

فخرایی ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت نبی اکرم (ص) با حضور پزشک، بهیار، کارشناس آزمایشگاه و... آماده ارائه خدمات به همه افراد دارای علائم بیماری کرونا است.

او گفت: بیماران می‌توانند نوبت را به صورت غیرحضوری با مراجعه به نشانی الکترونیکی nobat.bpums.ac.ir و انتخاب مرکز غربالگری کرونا در دو نوبت صبح و بعدازظهر دریافت کنند و در ساعت مقرر به مرکز غربالگری کرونا نبی اکرم (ص) واقع در خیابان شهید مطهری (باغ زهرا) مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.