حفاظت از منابع طبیعی با حضور ۶ هزار و ۳۰۰ همیار طبیعت

۶ هزار و ۳۰۰ همیار طبیعت برای حفاظت و حراست از این منبع و ثروت خدادادی با منابع طبیعی این استان همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مردمداری باید هنر منابع طبیعی باشد اضافه کرد: مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی نقش بسیار مهم و کلیدی بر عهده دارند.فعالیت ۶ هزار و ۳۰۰ همیار طبیعت در همدان

 او افزود: منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است بنابراین باید مشکلات مردم با این مجموعه به حداقل ممکن برسد و به همین علت باید با تکریم شهروندان و پذیرش محترمانه آنها، بدون شتاب زدگی فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را نهادینه کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان گفت: حفظ منابع طبیعی تنها با برخورد قهری، برخورداری از تجهیزات، تشدید قُرق بانی و تشکیل پرونده تخلف یا لوایح حقوقی امکان پذیر نیست بلکه باید توجه داشت که مهمترین نقش در حفظ منابع ارزشمند طبیعی، مردم و بهره برداران محلی هستند.

خزائی افزود: به دلیل امکانات محدود دولت در این عرصه ها، جلب مشارکت، دوستی، همدلی و همراهی مردم و تشکل‌های زیست محیطی برای حفظ انفال و میراث گذشتگان یک مقوله اجتناب ناپذیر است و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از این همراهی استقبال می‌کند.

او با بیان نقش موثر مردم در حفاظت هدفمند از طبیعت، اظهار داشت: با ساز وکار‌های سازنده و مفید می‌توان برای ترغیب و تشویق مردم که پیشگامان عرصه حفاظت از منابع طبیعی هستند، نسبت به حفاظت از این منابع ارزشمند بیش از گذشته امیدوار بود.

خزائی ادامه داد: نیرو‌های منابع طبیعی این استان با کمترین امکانات و تجهیزات، همواره با جان و دل حفاظت از میراث گرانبها و ارزشمند طبیعی را سر لوحه کار خود می‌دانند و بدون هیچ چشم داشتی از این منابع حیاتی مراقبت می‌کنند.

استان همدان دارای ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی است که ۸۲۲ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهد، این استان همچنین دارای ۴۴ هزار و ۷۳۷ هکتار جنگل طبیعی، دست کاشت، پارک و ذخیرگاه جنگلی است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.