نرخ تورم استان کرمانشاه چگونه است؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : بر اساس گزارش ماهیانه مرکز آمار ایران نرخ تورم استان کرمانشاه طی سه سال اخیر روند مستمر و رو به بهبود داشته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : رتبه تورم استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۷ پس از مدت‌ها صدرنشینی در رتبه اول تورم کشور با ۱۳ رتبه بهبود در جایگاه سیزدهم کشور قرار گرفت.

او گفت : روند رو به بهبود نرخ تورم استان در سال ۱۳۹۸ ادامه یافت بطوریکه در این سال با ۱۴ رتبه بهبود در جایگاه بیست و هفتم و جزو ۵ استان با تورم پایین کشور قرار گرفت و این مهم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور حاصل شده است.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: در سال ۹۹ استان کرمانشاه در اکثر ماه‌های سال رتبه بهتر از میانگین کشور داشته و تنها در ماه اسفند رتبه تورم نقطه به نقطه و تورم ۱۲ ماهه منتهی به این ماه در استان به ترتیب در جایگاه ششم و اول کشور قرار گرفته است.

حاتمی افزود: یکی از دلایل اصلی تنزل رتبه تورم استان اینکه کرمانشاه در سال ۹۸ در لیست استان‌های با کمترین نرخ تورم قرار داشته و، چون سال ۹۸ سال مبنا برای محاسبه تورم بود طبیعتا جهش تورمی سال ۹۹ کشور نمود و بروز بیشتری بر استان‌های با تورم پایین‌تر داشته است.

او ادامه داد: بطوریکه استان همدان و فارس نیز که همانند استان کرمانشاه رتبه مناسبی در نرخ تورم سال ۹۸ داشته اند در اسفند ماه ۹۹ با تنزل و تک رقمی شدن رتبه تورم مواجه شدند.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: با این وجود تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی مرتبط بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت بعنوان نماینده سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ضمن آسیب شناسی موضوع، با تشدید بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها فاصله ایجاد شده در رتبه تورم اسفند ماه ۹۹ را جبران و رتبه تورم استان را به مسیر رو به بهبود سه سال اخیر برگردانند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.