استاندار اردبیل:

بانک‌های عامل سرمایه گذاران را در اردبیل تکریم کنند

استاندار اردبیل گفت: بانک‌ها در توسعه اقتصادی استان نقش اساسی دارند و در راستای کاهش بروکراسی و تکریم ارباب رجوع و سرمایه گذران تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان گفت: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ با شعار مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها اعلام شده است، برای تحقق این شعار بانک‌های عامل نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

او با بیان اینکه بانک‌ها باید هدفمند و با برنامه ریزی دقیق حرکت کنند، افزود: نقش بانک‌ها در اعطای تسهیلات و روند تسریع آن حایز اهمیت بوده و باید برای سال جاری برنامه ریزی هدفمند داشته باشند.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از همه کارکنان و عوامل بانک ها، افزود: بانک‌ها در استان اردبیل همکاری خوبی با سرمایه گذران و بخش صنعت و تولید دارند، اما باز باید بیشتر از این در این راستا گام بردارند.

بهنام جو با اشاره به اینکه امسال، سال تولید و پشتیبانی از تولید نام گذاری شده است، تصریح کرد: بانک‌ها پشتیبان تولید، چه در بحث سرمایه ثابت و چه در زمینه سرمایه در گردش با ارائه تسهیلات بانکی حامی صنعت و تولید هستند.

او ادامه داد: در بخش مانع زدایی‌ها نیز طبق قوانین بانکی، بانک‌ها باید کار‌های اداری را سریع‌تر انجام داده و حصول نتیجه را زودتر در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.

استاندار اردبیل بیان کرد: جلسات هماهنگی بانک‌ها و اقدامات تطبیقی می‌تواند برخی مسایل و مشکلات را کاهش دهد و حتی برخی مشکلات استانی نیز با گفتگو حل شود.

بهنام جو با بیان اینکه بانک‌های عامل در بخش عمرانی مشارکت خوبی داشته اند، گفت: در سال ۹۹ بانک‌های عامل مبلغ ۱۸هزار میلیارد تومان تسهیلات ارایه داده اند که نسبت به سال ۹۸ نزدیک ۵۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه مدیران بانک‌ها در سال جاری با سرمایه گذاران ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند، افزود: به منظور تسریع در روند کار‌ها و نتیجه گیری سریع در راستای اعطای تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران در بخش خصوصی، نیازمند تکریم بیشتر هستیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بانک‌های اردبیل در بحث کمک به زیرساخت‌های توسعه‌ای استان خوب عمل کرده اند، افزود: به عنوان مثال بانک ملی در بحث راه آهن میانه_اردبیل یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان مشارکت داشته که رقم قابل توجهی است و در هیچ جای کشور چنین مشارکتی وجود ندارد.

بهنام جو ادامه داد: بانک کشاورزی و بانک سپه در پایاب سد گیوی نزدیک ۲۲۰ میلیارد تومان مشارکت داشته و تامین منابع کرده اند و این پروژه آغاز شده است و بانک توسعه تعاون نیز نزدیک ۶۰ میلیارد تومان برای پایاب سد سبلان سرمایه گذاری کرده است.

او با بیان اینکه بانک ملت نیز نزدیک ۱۱۰میلیارد تومان برای توسعه فاضلاب شهری اردبیل تامین منابع مالی کرده است، گفت: روند کار اداری فاضلاب شهری به اتمام رسیده و در مرحله عقد قرار داد که عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب هم شروع است.

استاندار اردبیل ادامه داد: علاوه بر این، بانک صادرات برای آب رسانی به روستا‌ها نزدیک ۱۴۵ میلیارد تومان تامین منابع کرده و این پروژه نیز در حال اجرا بوده که مراحل عقد قرار داد سپری شده است.

بهنام جو تصریح کرد: در کنار بانک‌های مذکور بانک مسکن نیز مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان برای جاده کلور_درام از محل فاینانس اعتبار گذاشته و بانک رفاه کارگران برای تصفیه خانه سد تازه کند و ۱۲۰ روستای آن منطقه نزدیک ۱۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام داده است.

او با بیان اینکه بانک‌ها باید در ۶ ماهه اول امسال معادل یک سال گذشته عملکرد داشته باشند، افزود: همه بانک‌ها در بحث زیر ساخت‌های عمرانی و تولید همکاری خوبی داشته اند و جلسات شورای هماهنگی در سال بصورت منظم برگزار می‌شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل گفت: تسهیلات تکلیفی بانک‌ها باید با یک هدف گذاری داخلی و برنامه ریزی شده تبدیل شود و استان اردبیل نسبت به استان‌های دیگر نیاز به تسهیلات و سرمایه گذاری بیشتری دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.