اداره امور کنسولی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان افتتاح شد

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با راه‌اندازی اداره امور کنسولی دانشجویان در این استان فرایند صدور ویزای تحصیلی، صدور و تمدید مجوز اقامت، صدور مجوز قطعی خروج از کشور و سایر خدمات کنسولی حداقل ده روز سریع‌تر از قبل ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،غلامرضا رضایی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با راه‌اندازی اداره امور کنسولی دانشجویان در این استان فرایند صدور ویزای تحصیلی، صدور و تمدید مجوز اقامت، صدور مجوز قطعی خروج از کشور و سایر خدمات کنسولی حداقل ده روز سریع‌تر از قبل ارائه خواهد شد.

او در مراسم افتتاح اداره امور کنسولی دانشجویان اظهارداشت: تاکنون ۱۰۲ نفر دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پذیرفته شده‌اند که ۲۳ نفر آنان دانش آموخته شده و بقیه مشغول به تحصیل هستند.

او افزود: هم اینک دانشجویان غیرایرانی از کشور جمهوری اسلامی افغانستان در دانشگاه سیستان و بلوچستان و سایر دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند که ان‌شاالله در آینده با گسترش روابط علمی و فرهنگی پذیرای دانشجویانی از سایر کشور‌ها به ویژه پاکستان، عمان و تاجیکستان خواهیم بود.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های استان از امروز می‌توانند تمام خدمات کنسولی مورد نیاز خود را که پیش از این در تهران دریافت می‌کردند در دانشگاه سیستان و بلوچستان دریافت کنند.

‌احمد ناصری افزود: این امر تاثیر زیادی بر سرعت و حجم پذیرش دانشجو و سایر تعاملات علمی و بین‌المللی دانشگاه‌های استان خواهد داشت.

او ادامه داد: اکنون حدود ۳۰۰ نفر دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند و برنامه‌ریزی شده که ان‌شاالله در سال تحصیلی آینده تعداد جذب دانشجوی غیر ایرانی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان در رشته‌های مختلف تحصیلی تا دو برابر افزایش یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار