آیا انسان‌ها به زودی موجودات فضایی را کشف خواهند کرد؟

دانشمندان علوم فضایی معتقدند با استقرار تلسکوپ جیمز وب در فضا احتمال شناسایی و کشف موجودات فضایی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، نظریه پردازی به نام میشیو کاکو بر این باور است انسان‌ها باید درباره ارتباط با موجودات فضایی بسیار هوشیار باشند، زیرا این تهدید همواره وجود دارد که موجودات فرازمینی به ما حمله کرده و زمین را تسخیر کنند.

فارغ از اینکه به این نظریه اعتقاد داشته باشید یا نه، وجود موجودات در سایر کرات آسمانی و تلاش برای ارتباط با آن‌ها همواره مورد توجه دانشمندان علوم فضایی قرار داشته است. پیشرفت علم می‌تواند به بشر در این زمینه کمک کند.

تلسکوپ هابل به زودی با تلسکوپ جدیدی به نام جیمز وب جایگزین خواهد شد. تلسکوپ جیمز وب بزرگترین تلسکوپ فضایی در جهان است که وضوح و حساسیت بسیار بالاتری نسبت به سایر تلسکوپ‌های فضایی دارد. دانشمندان برای ساخت آن ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هزینه کرده اند.

این تلسکوپ با طول نزدیک به ۷ متر می‌تواند به وضوح قابلیت کشف اعماق فضا را برای انسان محیا کند. دانشمندان علوم فضایی می‌گویند ۱۳ میلیارد سال نوری را می‌توان با این تلسکوپ مشاهده کرده و کهکشان‌هایی را که پیشتر توانایی دیدن آن‌ها وجود نداشت را مشاهده کرد.

میشیو کاکو اکنون با تکیه بر تلسکوپ مدعی است ما می‌توانیم اقدام به کاوش در هزاران سیاره جدید در فضا کنیم و به همین دلیل نیز اعتقاد دارم شانس زیادی برای کشف موجودات فضایی و ارتباط با آن‌ها وجود دارد.

این نظریه پرداز تاکید دارد: به نظر من موجودات فضایی می‌توانند بسیار مهربان و بی آزار باشند، ولی نباید نسبت به این موضوع بیش از حد امیدوار بود. در نتیجه بهتر است با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، اما باید در این زمینه محتاط باشیم.

آیا انسان‌ها به زودی موجودات فضایی را کشف خواهند کرد؟

نظریه پردازان درباره نحوه مقابله با موجودات فضایی به یک داستان واقعی استناد می‌کنند. دریانوردان اسپانیایی در قرن ۱۶ میلادی موفق به رساندن خود به مکزیک شدند. قبایل بومی مستقر در آنجا این دریانوردان را دستگیر و زندانی کردند. همین موضوع باعث یورش نظامیان اسپانیایی به مکزیک و قتل عام آن‌ها شد.

نظریه پردازان می‌گویند نحوه مواجهه با موجودات فضایی باید بر اساس ارتباط درست و جلوگیری از سوء برداشت استوار باشد. تحقیقات نشان داده است مردم نسبت به داستان‌های فضایی منتشر شده در روزنامه‌ها و نیز نحوه تعامل با موجودات فضایی دیدگاه مثبتی دارند که این موضوع خبری خوب برای ارتباط با موجودات فضایی است.

در پایان باید گفت فارغ از اینکه چقدر به وجود موجودات فضایی اعتقاد دارید، پیشرفت روزافزون فناوری و استفاده از تلسکوپ جیمز وب می‌تواند به کشف سیارات و (در صورت امکان) موجودات فرازمینی به دانشمندان کمک کند.

erfan
۱۵:۰۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
.............
۱۶:۳۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
ولی به نظر من شاید آن می ترسند که به کره ی زمین بیان یا شاید کسی جلوگاه آن ها است یا شاید از ما بدشان می آید وقصد دارند به کره ی زمین حمله کنند . و به نظرم برقرار کردن ارتباط با آن ها ممکن است خطرناک باشد..و...
۱۴:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام
۱۹:۰۲ ۱۲ دی ۱۴۰۰
من فضایی هستم
۱۸:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
من کاری ندارم که موجودات فضایی واقعیت دارن یا نه

حرف من اینه که چرا همیشه تو فیلمای علمی-تخیلی موجودات فضایی از ما [انسان‌ها/زمینی‌ها] متمدن تر هست
۰۹:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
من حس میکنم یه موجود فضایی هستم !
۰۸:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ای کاش من توسط موجودات فضایی خورده می شدم و تمام ... !!!
از این زندگی خلاص می شدم.
۰۰:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اینا جنن،و چهره ای هم ک ازشون دادن شبیه جنهایی هست ک جن گیرها توصیف میکنن،!دارن امادگی ادمها رو برای همنشینی و ورود جنیها ب زندگی بشر بالا میبرن،و البته ایجاد حکومت شیطان(علیه العنه)
۰۸:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
برو بابا، مثل اینکه یادت رفته جن ها تحت فرمان خدا هستند. جن ها هیچ وقت بیکار نیستند وارد زندگی آدم ها بشن. اون ها برای خودشون دنیایی دارند و الان هم میلیاردها سال هست که این جهان خلق شده و جن ها هم مزاحمتی برای آدم ها نداشته اند. از این به بعد هم مزاحم نمیشن، مطمئن باش.
۰۹:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
جن ها از آتیش درست شده اند. من جن ها رو ندیده ام و جن گیرها و رمال ها هم دروغ زیاد میگن. این عکس ها هم سراسر غیرواقعی هست. اما دلیل نمیشه که موجودات فضایی وجود نداشته باشند.
م
۰۰:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
قطعا از مسئولان عجیب تر نیستند تو روت نگاه میکنند دروغ شاخدار میگویند
۲۱:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام
ممنون از yjc که مطالب علمی پخش می کنید. پیشنهاد میکنم که از این مطالب علمی بیشتر پخش کنید. یه پیشنهاد دیگه اینکه میشه مثلاً هفته ای یه موضوع علمی جالب توی سایتتون قرار بدین تا افرادی که در اون زمینه اطلاعاتی دارند، اون اطلاعات رو در قسمت نظرات، با دیگران به اشتراک بگذارند. این طوری ، یک مجموعه ی جالب از اطلاعات علمی هم ایجاد میشه که می تونه خیلی مفید باشه.
۲۰:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام کلمه مهیا درست است نه محیا درضمن این همه هزینه برای کشف موجودات فضایی در این همه سال چه کمکی به مستضعفین کرده ؟ بی عدالتی و فقر و گرسنگی و جنگ نابرابری ؟ این همه سال موجودات فضایی که چه عرض کنم همین زمینی های از ما بهتران دائم به مناطق زمین حمله کرده و با وحشیگری همین زمین را غارت کرده اند تا باهمین تحقیقات در زمین امرانه زندگی کنند اون خانه لاکچری لابد از درامد همین تحقیقات یا مشابه اون درست شده اونوقت کی صاحبشه ؟ لابد همون کسانی که این موبایل ها رو اختیار ما گذاشتند تا برای دریافت چنین خبرهایی هزینه کنیم تا پول تحقیقات اون ادمها دنیا رو بچرخاند و تو یک چنین جاهای لاکچری زندگی کنند و به ریش ما خوش باور ها بخندند!!
۰۹:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
دوست عزیز، اگر بحث هدر رفتن پول و عمر باشه، مطمئن باش عمر و پول ما خیلی جاهای دیگه داره هدر میره! دانشجویی که چندین سال از عمرش رو توی دانشگاه میگذرونه، بعد استادها به جای درس دادن مجبورش میکنن مقاله های کسل کننده ی تکراری بنویسه تا امتیاز استادها بالا بره، بعد اون دانشجو هم میره با هزینه های گزاف از بیرون مقاله میخره تا فقط یه مدرک الکی بگیره، اینها هدر دادن عمر نیست ؟؟!!
۰۹:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این مطالب تخیلی حداقل دلخوش کنکی برای آدم هاست که لحظاتی رو فارغ از فکر بدبختی هاشون باشن. یعنی به نظر شما اگه این خبر و مطالب شبیه این نباشند، همه ی گرسنه ها سیر میشن؟؟!!
۰۹:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
یه لحظه فکر کنیم، اگه این همه هزینه برای کشف فضا و ... صرف نمیشد، آیا واقعاً مشکل فقیرها و گرسنه ها حل میشد؟ به نظر من حل نمیشد. چون در اون صورت هم یه عده مرفهین بی درد، اون هزینه ها رو صرف خوشگذرانیِ خودشون میکردند و شک ندارم که کوچکترین سودی به حال گرسنگان جهان نداشت. پس همین بهتر که این هزینه ها صرف موجودات تخیلیِ فضایی بشه !!!
۲۰:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
موجودات فضایی سالها پیش به زمین سفر کرده بودند. یه خلبان به اسم آنتوان دوسنت اگزوپری، یکی از اون ها رو دیده بود که اسمش "شازده کوچولو" بوده و از هفت تا سیاره گذشته بود تا به زمین رسیده بود!!!
۰۸:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
به نظرم ذهن آقای اگزوپری زیباترین تخیل رو داشته که موجودات فضایی رو به شکل شازده کوچولو و گُل سرخ و اون پسره که توی سیاره اش بائوباب سبز شده بود و ... تصور کرده. کاش ذهن ما هم به جای این همه تصورات ترسناک، کمی زیبااندیش تر بود.
وحید
۱۸:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
من چندین بار موجودات فضایی رو دیدم واقعیت دارند
زینب
۲۳:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شما کجا زندگی می کنید ک موجودات فضای خیلی مان اطراف شما
۰۸:۵۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خُب چه شکلی بودند؟؟!! حرف می زدند؟؟!! کجا رفتند ؟؟!! چه کار داشتند ؟؟!! اینکه فقط بگی من موجودات فضایی رو دیدم که نمیشه. اگه واقعیت دارند، خُب با جزئیات توضیح بده.
۱۸:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
توی این خبر داره میگه: "دریانوردان اسپانیایی در قرن ۱۶ میلادی موفق به رساندن خود به مکزیک شدند. قبایل بومی مستقر در آنجا این دریانوردان را دستگیر و زندانی کردند. همین موضوع باعث یورش نظامیان اسپانیایی به مکزیک و قتل عام آن‌ها شد."
معنیش اینه که اگه یه موقع چند تا موجود فضایی دیدیم، اونها رو نباید دستگیر کنیم، چون اگه این کار رو انجام بدیم، فضایی ها به زمین حمله می کنند و همه مون رو میخورند!
۱۸:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
در کل 2 فرضیه مطرح است :
اولی اینکه در سیاره ای مانند زمین هستند.
دومی اینکه در ابعاد دیگری از زمین هستند.
ممکنه حیات در زمین 55 بعد داشته باشد.
اما ارتباط با بیگانگان آسان هست چون یک گروه از آنها بسیار پیشرفته هستند و زمین را کشف کرده اند و حتی احتمال هست که برای نجات زمینی ها آماده اند.
اگر باور کنید پیشرفت علمی سریع امکان پذیر است بودجه شرکت های مهم را افزایش میدهید برای هدف پیشرفت. اما اگر هدف پیشرفت نباشد همیشه شما منتظر آنها هستید.
۱۸:۳۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
چرا میخواین از موجودات فضایی ناجی یا متجاوز بسازید؟
۱۷:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
نظریه ی اَبَرفضا که آقای میشیو کاکو هم کتابی در این مورد نوشته است، یک نظریه جالبه که در این نظریه از یک دیدگاه های جدید و متفاوتی در مورد موجودات فضایی صحبت کرده. در این بحث، موجودات فضایی، تفاوت هاشون از لحاظ ریاضیات و هندسه و ابعاد مشخص میشه.
ما آدم ها فقط می تونیم چیزهای یک بُعدی و دو بُعدی و سه بُعدی رو تجسم کنیم و نمی تونیم اشیای چهاربُعدی یا بیشتر رو تجسم کنیم. اما با بررسی دنیای سه بُعدی و دو بُعدی، میتونیم، تا حدودی، فضای چهاربُعدی رو هم تجسم کنیم. مثلاً یه دنیای دوبُعدی، شبیه یه صفحه کاغذ تختِ فرضی هست که موجوداتِ توی اون فقط میتونن به بالا و پایین و چپ و راست حرکت کنند اما حتی یک میلیمتر هم نمیتونن از توی این کاغذ خارج بشن. حالا اگه یه آدم، دستش رو وارد این صفحه ی کاغذ بکنه، اون موجودات، نمیتونن انگشت های اون دست رو ببینند، بلکه فقط پنج تا دایره ی جدا می بینن که سطح مقطع انگشت ها با اون صفحه هست. و اونها نمی دونند که این پنج تا دایره متعلق به یک جسم سه بُعدی هست.
حالا اگه اون آدم دستش رو حرکت بده، اون موجوداتِ دوبُعدی میبینند که اون پنج تا دایره، آرام آرام به هم متصل شده و تبدیل به یک دونه دایره ی بزرگ میشن. یعنی در واقعیت، اون دایره ی بزرگ، سطح مقطع صفحه دوبُعدی با مُچ دست اون آدم هست.
حالا شاید دنیای چهاربُعدی هم همینطور باشه. مثلاً ما الآن میبینیم که چند تا کهکشان حرکت می کنن و به هم برخورد میکنن و یک کهکشان بزرگ یا یک سیاهچاله ی فضایی رو به وجود میارن. ممکنه اون کهکشان ها سطح مشترک اجزای یک جسم چهاربُعدیِ خیلی بزرگ با دنیای سه بُعدیِ ما باشند که ما خودِ اون جسم چهاربُعدی رو نمیبینیم، اما تغییراتش رو در اثر حرکتش میبینیم.
۱۷:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
موجودات دیگه که هستن در سیارات دوردست که شکی نیست اما شاید مثله همین حشرات و حیوانات زمینی باشن و خلاصه عقل و درک و توانایی ننداشته باشن برای رفتن به جای دیگه و یا چیدن نقشه حمله به زمین و....خلاصه اینایی که میبینیم ساختگی هست احتمالا اما اگه واقعی باشن و پیشرفته تر از ما باشن اونجا دیگه حرفی نمیمونه اما در مورد حمله و تسخیر زمین بعید میدونم همچین روحیه ای داشته باشن و خود انسان بدتر میتونه باشه تا اونا بنظر در مورد حمله و..
البته خودمون هم موجوداتی مثله جن داریم شاید اصلا جن باشن و یا چیزه مشابه که نمیدونم جن تنها در زمین سکونت داره یا در سیارات دیگه هم ممکنه باشن!
۱۷:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ایران مینونه این کارو بکنه
۱۶:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اگر وجود داشته باشند و پیشرفته ، آنها هم خیلی دوست دارند ما را ببینند .پس اگر هم باشند و تا حالا پیداشون نشده ، باید زندگی خیلی بدوی داشته باشند.
یک بنده ی خدا
۱۱:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
البته ک درقران تصریح شده انسانها اشرف مخلوقاتن ولی در بعدهای دیگم موجوداتی هستند ک در بعضی جهات از ما پیشرفته ترند ولی مث ما کامل نیستن چون ما هم جسم داریم هم روح و هم عقل و هم غریزه شاید غریزشون بهشون این اجازه رو نداده و یا خدابهشون اجازه نداده یا فرمانده هاشون و این فعلا جزو قوانینشون نبوده تا موعد مقرر!
۱۴:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
یه سوال دارم تو خودت دوست داری کسایی رو ببینی که حتی به سیاره و خانواده و دوستای خودشون رحم نمی‌کنن؟ دوست داری با موجوداتی ارتباط بگیری که سر موضوعاتی که میشه با حرف زدن حلشون کرد دعوا و خون و خونریزی میکنن پس وقتی اونا به گونه خودشون رحم نمیکنن پس چجوری می‌خوان به تو رحم کنن؟ تک تک این چیزایی که گفتم رو بیشتر آدما دارن و اگه یه موجود بیگانه ببینن صد در صد تیکه پارش میکنن تا دیگه نبینن
ظفر
۱۶:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
موجودات فضائی وجود دارد ونباید به آن شک کرد.امام جعفر صادق(ع)وقتی از ایشان ازعلم دنیا های دیگر سوال می کنند اینطور می فرمایند"غیر از این جهان که ما در آن زندگی میکنیم ،دنیاهای وجود دارد که بسی بزرگتر از این جهان است ودر آن دنیا ها علومی است که شاید با علوم این جهان فرق دارد".
تئوری نسبیت انشتین وبعد هم تئوری ضد ماده را مطرح میکند طبق فرمول انیشتین جسمی که به سرعت نور برسد تبدیل به انرژی خواهد شد.
آنچه که بشر امروزی توانست وسیله ای اختراع بکند چند هزار کیلومتر درساعت است .پس نمی توانیم به سرت نور حرکت کنیم.
در دنیا ضد ماده در درون اتم ها الکترون هسته اتم منفی پروتون منفی است .معلوم نیست در آن جهان چه قوانین فیزیکی حکم فرمائی میکند.دردنیای ما برعکس الکترون هسته اتم منفی وپروتون مثبت است.
حال موجوداتی که از جهانی دیگربا سرعت نور حرکت می کنند ووارد فضای کره زمین می شوند باید از علومی پیشرفته برخوردار باشندوضد ماده برای آنها حل شده باشد،که اندیشه مردم این دنیا قادر به ادراک آن ها نیست.
۱۸:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
بنظر من منظور امام صادق علیه السلام دنیای برزخ و آخرت هست
۱۵:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
حمله فضاییا صد در صده اولم کار آمریکاییای پر مدعا رو ردیف میکنن
۱۵:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بروبابا فعلا دست کسانی افتادیم که از هرموجودی‌بدترند
۱۴:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اینا زیاد رفتن تو گوشی و کامپيوتر
۱۴:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ماهم از نظر موجودات خارج از این کره به همین شکل متصور میشویم پس صد در صد چیز عجیبی نیست که موجودی پیدا شود.
۱۴:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
نحوه حرکت بشقاب پرنده ها که ابتدا آهسته و سپس سریع حرکت میکنن و بعدش کوچیک میشن و سپس ناپدید میشن، کاملاً منطبق با نظریه انقباض طولی هست که در تئوری نسبیت خاص مطرح شده. کلاً نظریه های نسبیت خاص و نسبیت عام، خیلی از مسائل مربوط به بشقاب پرنده های فضایی و سفر در زمان و سیاهچاله ها و کرمچاله ها و ... رو درست توصیف میکنه.
۱۴:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ای موجودات فضایی بیا بورس رو نجات بده از دست کلیدساز
۱۴:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
یه کتاب دیگه هم درباره جهان ها و موجودات در فضاهایی با ابعاد مختلف هست که اسم اون کتاب "تختستان" یا "سرزمین تخت" هست. و فکر میکنم کارتونی هم از روی این کتاب ساخته شده که دیدِ بهتری از موجودات فضایی میده. در این کتاب ها نوشته که موجودات فضایی اصلاً این شکلی که ما فکر می کنیم نیستند. بلکه چون در فضاهایی با ابعاد بالاتر قرار دارند، اصلاً قابل مشاهده نیستند. چون چشم آدم ها فقط می تونه اشیای سه بعدی رو مشاهده کنه و اگر آدم بتونه از بُعد سوم خارج بشه و وارد بعد چهارم بشه، میتونه اونها رو ببینه.
۱۴:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
موجودات فضایی به این شکل ها فکر نمی کنم وجود داشته باشه. اون چیزی که منطقی تر هست و خودِ آقای میشیو کاکو هم در کتاب هاش بهش اشاره کرده، بحث ابعاد بالاتر و جهان های موازی هست. کتابهایی در این زمینه هست از جمله از همین آقای میشیو کاکو مثل "ابرفضا" و "جهان های موازی" و کتاب های دیگه مثل "سفری به دنیای شگفت انگیز علم" و "زمان بزرگترین راز هستی" که مطالعه شون میتونه مفید باشه.
۱۴:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
کتاب تختستان و فیلمی هم که از روی اون ساختن جالبه.
۱۴:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای میشیو کاکو در یکی از کتاب هاش میگه دنیای ما برای موجوداتی که در دنیای بعد چهارم زندگی میکنن، مثل دنیای دو بعدی برای دنیای ماست.
دنیای دو بعدی یک دنیای فرضی است شبیه یک صفحه کاغذه که همه موجودات اون شبیه شکل های دو بعدی روی صفحه کاغذند که فقط میتونن بالا و پایین و چپ و راست حرکت کنند. اما نمی تونن از صفحه کاغذ خارج بشن. اما ما که در دنیای سه بعدی هستیم، می تونیم از بالا به دنیای دو بعدی روی صفحه نگاه کنیم و حتی داخل خونه های دوبعدی شون رو هم ببینیم. حالا اگه یکی از این موجودات فرضیِ دوبعدی، از داخل صفحه خارج بشه، بقیه موجوداتِ دوبعدی فکر میکنن که اون موجود ناپدید شده !!
دنیایِ سه بعدی ما هم برای موجودات چهار بعدی (اگه وجود داشته باشن) دقیقاً همینطوره. یعنی اونها از بالا (بعد چهارم) دارند به دنیای ما نگاه می کنند. یعنی حتی اگه ما یه چیزی داخل یه جعبه ی کاملاً بسته قرار بدیم، از بعد چهارم میشه داخل جعبه رو هم دید. حالا اگه یه آدم وارد بُعد چهارم بشه، میتونه از بالا به جهان سه بعدی نگاه کنه در حالیه به نظر میرسه که به طور ناگهانی ناپدید شده.
عمار
۱۴:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای میشیو کاکو فکر کنم بچه شهره شیرازه .
۱۷:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بله
۲۰:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
زیاد جدیش نگیرید. میچیو کاکو فراماسونه و سعی میکنه خزعبلات کابالا رو به علم بچسبونه. نمیگم هرچی میگه غلطه ولی رسانه‌های غربی اینجور سلبریتیها رو برای گول زدن و دور کردن مردم از خدا مطرح می‌کنند.
۲۰:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
این بحث ها مباحث هندسه و ابعاد هست که توی تمام دانشگاه های جهان و رشته های ریاضیات و فیزیک تدریس میشه چه ربطی به فراماسون داره؟؟؟!!! برای اطلاعات بیشتر میتونید به کتاب های هندسه ی مسطحه و اجسام و فضاهای چند بعدی مراجعه کنید. همچنین کتاب های فیزیک هم در مباحث نظریه فضا زمان و نسبیت، مطالبی در این موارد دارند.
۲۰:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
توی اینترنت مطلبی در خصوص فراماسون بودن میچیو کاکو پیدا نکردم. تا جایی که می دونم، اون هم یه اخترشناس و فیزیکدان شبیه انیشتین و نیوتن و ... هست.
۲۱:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
موجودات فضایی و جهان های موازی و ... هیچ ربطی به فراماسون و این چیزا نداره. موجودات فضایی یا سیاهچاله ها یا جهان های موازی و فضاهای چند بُعدی، فقط نظریه هایی هستند که البته هیچکس هم نمیگه صد درصد درست اند. تمام نظریه های فیزیکی اینجوری اند. اما دلیل نمیشه هر چیزی رو بچسبونیم به فراماسون و ...
بعله
۱۳:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خیلی وقت که کره زمین فرازمینی ها اداره میکنن کلا کنترل همه چیز در اختیار فرازمینی هاست چند سالی میشه که دارن افکار عمومی اماده میکنن یه حرفم انداختن تو دهن مردم که هرکس خواست از این چیزا بگه سریع برچسب توهم به طرف بزنن و بگن تئوری توهم توطئه. ما تو ماتریکس زندگی میکنیم
۱۶:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
کمتر فیلم ببین
۲۰:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اینکه تقریبا تمام زمین رو عده‌ای خاص کنترل می‌کنند درسته ولی اونها فضایی نیستند بلکه یه مشت طمع کار و قدرت طلب از بین خود انسانهاند که با در دست گرفتن قدرت اقتصادی به مقدرات مردم جهان حاکم شدند و وجدان و اخلاق سرشون هم نمیشه. توهمات امثال دیوید آیک فقط موجب نادان جلوه دادن افرادی که به این سیستم ظالمانه اعتراض دارند میشه. این یکی از روشهایی هست که برای ترور شخصیت استفاده می‌کنند. یه تئوری توطئه احمقانه درست کن بعد با قدرت رسانه‌ای اونو کنار توطئه‌های واقعی که از طرف حق طلبان مطرح میشه قرار بده و بطور مثال به توده ناآگاه مردم اینو الغا کن که هرکس به دست داشتن خود رژیم آمریکا در واقعه ۱۱ سپتامبر اعتقاد داره دیوانه‌ای هست که لزوما به تخت بودن زمین هم اعتقاد داره و متاسفانه این روش برای در تاریکی نگه داشتن تعداد زیادی از مردم دنیا جواب میده
۱۳:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
من دیگه از این زندگی خسته ام؛ ای موجودات فضایی، لطفاً یه بمبی چیزی بندازید توی سر من که از این زندگی خلاص بشم !
.
آخ آخخ آخخخ ... ! این چی بود خورد توی سرم ! مگه آزار دارید ؟؟!!
۱۳:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ای موجودات فضایی بیایید مرا بخورید!!!
.
اِ اِ هه ... این چی بود دستمو گاز گرفت ؟؟!!
عمار
۱۳:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ای انسان برو در آینه خودت را ببین تا انسان فضایی را ببینی خوب بی اندیش ما انسانها داریم کجا زندگی می کنیم در منظموه شمسی روی یک کره خاکی در فضا هستیم به ما هم می گویند موجودات فضایی انسانهای فضایی و گیاهان فضایی و حیوانات فضایی ، آسمان و زمین نامیست که خداوند جل جلاله روی اینها گذاشته البته اگر موجودات فضایی را هم یافت کنید اونها هم به ما می گویند موجودات فضایی اونها هم شاید در منظومه های دیگری برای خودشان تمدنهایی تشکیل داده اند مثل ما انسانها که در منظومه شمسی برای خودمان تمدنهایی تشکیل داده ایم ولی هر چه که هست و نیست شفاف و آشکار خواهد شد قبل از روز قیامت که آسمانها مانند طوماری جمع می شوند و زمین مانند پشم زده می شود و همه موجودات زمینی و آسمانی خواهند مرد و بار دگر زنده خواهند شد در پیشگاه خداوند جل جلاله حضور می یابیم . بقول معروف میگه رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند . والسلام و صلوات التماس دعا .
۱۷:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بله دقیقاً همینطوره. به قول شعر معروف که میگه:
شنیدستم که هر کوکب جهانی ست
جداگانه زمین و آسمانی ست
زمین در جَنب این افلاک مینا
چو خاشاکی بُود بر روی دریا
Farnosh
۱۲:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بنظرم علم هنوز وقتی اونقدر پیشرفت نکرده ک بعضی از بیماری ها رو خوب کنه.. اینکه در مورد آدم فضایی حرف بزنیم یکم زیاده رویه ... شاید سالیان سال بعد وقتی ک تقریبا هزاران سال بگذره این اتفاق بیوفته
۱۶:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سرعت رشد دانش را دست کم نگیر
در عرض صد سال از قوانین نیوتون، رسیدیم به نسبیت و کوانتوم و ریسمان . . .
دانش داره جهشی رشد می کنه
۱۲:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
من خودم حدود 40 ساله در ناسا دارم تحقیق میکنم هیچ موردی از موجودات فضایی در کار نیست همین دیکتاتورهای دنیا خودشون نمونه ای از انواع موجودات فضایی هستند ببینید و عبرت بگیرید
۱۶:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
عجب! میدونستید کارمندای ناسا در آمریکا تا نصفه شب در سایت های خبری ایران هستند و دارند کامنت میزارن؟؟؟
باور کنید من خودم همین امروز فهمیدم !
b
۱۲:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سلا م--- همی منظومه بغلی که ۴ سال نوری با ما فاصله داره-----خوهری مثل زمین داره--------منتها این مسیر واسه یوفو یه ۱۵ سالی طول میکشه
۱۲:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
حساب کنید چندی بعد موجودات فضایی در صف خرید مرغ و روغن و غیره ....خخخخخخ
۱۲:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
در انیمیشن Home به موجودات فضایی اشاره می‌شود و با کمال مهربانی کل سیاره ما را اشغال می‌کنند.
منظور از موجودات فضایی و ابراز محبت به آنها، همان قدرت های استکباری و استعماری در جهان است!
۱۲:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
من خیلی دوست دارم موجودات فضایی رو ببینم
فرزند زاگرس
۱۱:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بشر خود را تنها موجود در کیهان نداند کیهان بسیار بسیار بسیار بزرگ است شاید هزاران موجود عغیر از ما هم باشد و شاید هم نه پس درهای دانش و آگاهی و روشنی را به روی خود نبندیم.
سیاوش
چی ؟
۰۸:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چه شکلی بود؟
۰۸:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
وقتی موجود فضایی رو دیدی بعدش چه کار کردی؟
۰۸:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بالاخره اون موجود فضایی فرار کرد یا چی شد؟
بختیاری
۱۱:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
همیشه انسانهایی در طول تاریخ همه چیز را انکار میکردند!! گالیله را کشتند !!؟؟در صورتی که بیگناه بود و راست میگفت و بسیاری دیگر از هوشمندان که توسط دیوانگان و نادانها از بین رفتند .
نه میتوان گفت این موجودات فضایی نیستند و نه بطور یقین میتوان گفت هستن ولی احتمال وجود داشتنشان، زیاد است پس منتظر پیشرفت بشر در علم و فناوری و شناخت بیشتر کیهان و عالم هستی ،هستیم و میمانیم.
۰۸:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بله، دقیقاً همینطوره. همیشه یه عده وجود دارن که حتی به خودشون زحمت نمیدن یه کتاب بخونن. اینطور افراد همیشه از هر چی خوششون بیاد، میگن درسته و از هر چی خوششون نیاد میگن نادرسته.
۰۸:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ماجرای گالیله باید عبرتی میشد برای همه ی انسان ها که هیچ چیز رو ندانسته انکار نکنند. اما تجربه نشون داده که متاسفانه هیچکس از تاریخ عبرت نگرفته و نخواهد گرفت.
۰۸:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
الان بین همین نظرات که نگاه می کنیم، یه عده همینجور الکی میان میگن موجود فضایی اصلاً وجود نداره و توهم هست و ... . در حالیکه نمی دونند تمام این مطالب، نظریه هستند. یعنی خود دانشمندا هم نمیگن که فلان نظر ۱۰۰ درصد درسته، بلکه یه تعداد نظر مختلف درباره یه موضوع ارائه میکنند و اون نظری که منطقی تر باشه رو انتخاب میکنند.
۱۱:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
موجودات فضایی رو باش اگه بیاد اینجا غش میکنیم
۱۱:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
موجود فضایی همون یک سر و دو گوشی که مرغ، گوشت، روغن بنزین و... یک شبه گرون می کند فرداش پاشو از معرکه می کشه کنار...
۱۱:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ممنون از yjc که مطالبی از دانشمند بزرگ آقای میشیو کاکو منتشر کردند. البته آقای میشیو کاکو کتاب های زیادی نوشته اند که مطالب خیلی جالبتری درباره بحث ابرابعاد و فضاهای n بُعدی و جهان های موازی و گرانش و سیاهچاله ها و ... و حتی کتابهایی درباره تاریخ علم و پیش بینی فناوری های فوق پیشرفته در آینده نوشته اند که به نظرم بد نیست مطالبی از اون کتاب ها هم نوشته بشه. که اون مطالب هم مطمئناً به اندازه بحق موجودات فضایی جالب خواهد بود.
محمدیاسین
۱۱:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ایدولوژی غرب بعد از انسان محوری و خودمحوری وارد مرحله ی اصالت شیطان به عنوان یک موجود ماورا شده
جهت برطرف کردن ضعف تفکریشون دست به دامن ماورا شدن و این رو در مستندات و فیلماشون به شدت نشون میدن
در این فعالیت های جدیدشون لطفا واسطه ی نشر اکاذیب غربی ها نشید، همونطور که به دروغ پا روی ماه گذاشته بودن تولید محتوای دروغ براشون کاری نداره
۰۹:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
"فکر کردن" از نظر شما ایراد داره ؟؟؟!!!
الآن هزاران سال هست که هیچکس جن و شیطان و ... رو ندیده. اما میشه بگیم شیطان وجود نداره ؟؟؟ میشه بگیم روح وجود نداره ؟؟؟ چرا ما هر چیزی رو که با چشم خودمون نبینیم، میگیم وجود نداره ؟؟؟
۱۱:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
فعلا ما کار های مهم تری داریم دنبال کشف علل گرانی و کمبود مرغ هستیم
۱۱:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
حالمممممم از مررررررررغ به هم میخوررررررره !!!!!!!!! از بس اسمشو شنیدم !!!
۱۱:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
کاشکی موجودات فضایی بیان هر چی مرغ هست بخورن راحت بشیم از این همه مرغ مرغ گفتن ! از اول سال تا حالا روزی نبوده که توی خبرها اسم مرغ نشنویم ! امسال به جای سال گاو، باید سال مرغ می بود !!!
۱۱:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ما مثل شما هستیم
و در بین شما
ارادت مند شما
مانیفلسینیس تومیسولانیگو تامانا
از سیاره واچیلاند ۲۳
با تشکر
۰۹:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اه اشتباه منفی دادم
۱۰:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چیزی به اسم موجود فضایی وجود نداره، اینها صرفاً ساخته و پرداخته ذهن بشر هست و رویاپردازی و توهّمی بیش نیست.
۱۰:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چه قیافه زشت و حال بهم زنی دارند
۱۲:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شما که ما را ندیده ، از کجا دریافتید که زشت قیافه و حال بهم زنیم ، البته تصاویر موجود تصورات ذهنی خودتونه و البته خواهیم دید
۰۸:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خیلی هم قشنگ اند.
مردم
۱۰:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دوباره شروع کردید چرت پرت بزارین مردم سرگرم کنید!
۱۶:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
نه فقط باید از آمار فوتی های کرونا و تدابیر رئیس جمهور برای مدیریت بازار مرغ و دستاورد های برجام و . . . مطلب بزارن.
۰۹:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اگه این مطالب از نظر شما چرت و پرت محسوب میشه، شما بگو چی چرت و پرت نیست ؟
۰۹:۰۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آیا این مطالب جالب چرت و پرته اما خبرهای افسردگی آورِ مرگ و کرونا و بی پولی و صف های کیلومتری روغن و ... مفید هستند ؟؟؟!!!!
۱۰:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
موجود فضایی وجود نداره اگر بود در قرآن و یا پیامبران و امام ع به آنها اشاره میکردند
۱۱:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
در قرآن اشاره نشده ولی در احادیث هست
حمید
۱۱:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
پس جن چیه؟
به نظرت زمینیه؟؟؟؟؟
۱۱:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تا حالا قرآن خوندی؟؟ فکر نمی‌کنم
۱۲:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اشاره شده
۱۳:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا اشاره شده از جمله ایه 29 سوره شوری و ایه 49 سوره نحل و خیلی ایه های دیگر ، برای دانستن راحت فقط کافیست در اینترنت جستجو کنید
۰۹:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
توی قرآن اسم دایناسورها هم نیومده، میشه بگیم دایناسورها هم وجود نداشته اند ؟؟!!
امیر
۱۰:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سالهاست که صحبت از موجودات فضایی هست.خیلی ها حتی با مستندات کذایی میخوان اثبات کنند که موجودات فضایی وجود دارند.در حالی که تا کنون هیچ نشونه ای ازشون مشاهده نشده.همه چی در حد فرضیه هست.جالب اینه که سالهاست حتی ناسا میخواد القا کنه که این موجودات هستند.تو یکی از نشریه ها پرسیده بود چرا انسان هنوز نتونسته با موجودات فضایی ارتباط برقرار کنه.این یعنی که ناسا داره القا میکنه که این موجودات هستند و ما نتونستیم باهاشون ارتباط بگیریم.سینمای هالیوود که پا رو فراتر گذاشته و ادعا داره که انسان ها ماحصل هوش موجودات فضایی هستند.در واقع القا میکنند که اونها انسان رو بوجود آوروند.نتیجه اینه که علوم غربی همراه با سینمای هالیوود و همراهی موسیقی های شطان پرستی غربی میخواند القا کنند که انسان یک موجود الهی نیست.و خالقی به اسم خداوند انسان رو خلق نکرده و خدایی در کار نیست.انسان نتیجه هوش فرازمینی ها(یوفوها) هستند.
همونطور که شاهد هستیم علم نتونسته مشکلات انسان رو حل کنه.هر چی علم و تکنولوژی پیشرفت میکنه مشکلات انسان بیشتر میشه.غربی ها سعی دارند انسانی پرورش بدند که روح انسانی و الهی از انسان دور بشه و یک انسان شیطانی تولید کنند.اینکارو به کمک سینمای هالیوود و توسعه مکاتب فکری غربی مثل لیبرال دموکرسی و سرمایه داری و به پشتوانه موسیقی غربی و بازی ها مجازی انجام میدند.
انسانیت در قرن جدید روبه زوال هست.تمامی روابط و ساختارهای انسانی روبه فروپاشی هست.ما در بطن جنگ جهانی سوم هستم.و در عرض چند سال آینده شاهد جنگهای بیولوژیک الکترونیک و جنگهای فضایی به صورت خیلی واضح تر خواهیم بود.این سرنوشت انسان هست.تکنولوژی انسان رو نابود خوهد کرد.البته خود انسان انسان رو نابود میکنه.چون این تکنولوژی ماحصل روح شیطانی انسان هست.
ظهور حق زمانی رخ خواهد داد که این روح شیطانی در همه جا غالب خواهد شد.اینجاست که ظهور رخ خواهد داد
۰۸:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
الان شما میگی فضایی ها وجود ندارن. خُب قبول. اما انصافاً به حرفهای خودتون نگاه کنید، شما دارید میگی: ما در بطن جنگ جهانی سوم هستیم ! در عرض چند سال آینده شاهد جنگ های فضایی خواهیم بود ! تکنولوژی ماحصل روح شیطانی انسان هست ! و ... آخه این حرفها چیه برادر عزیز ؟؟؟!!! روح شیطانی کجا بود ؟! جنگ فضایی کجا بود ؟؟!! الان شما انتظار داری ما حرف های شما رو باور کنیم ؟؟!! اما باور نکنیم که موجودات فضایی وجود دارند ؟؟!! آیا موجودات فضایی توهم اند اما این تخیلات ترسناک شما واقعیت دارند ؟؟؟!!!
۰۹:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
حالا چرا اونها(فضایی ها) باید از ما زشت تر باشند؟ لین چه تصاویری تجسمیه؟
۱۰:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰