تابستان کم آب بوشهر/ مردم مصرف را مدیریت کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت:با توجه به کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بارش‌ها نسبت به سال پیش، تابستان سختی در تامین آب آشامیدنی داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده شهرستان گناوه با حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، ابتدا به این نکته اشاره کرد که زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین به بخش تأسیسات آبرسانی شهرستان گناوه آسیب وارد نکرد و مشکلی در تامین و توزیع آب آشامیدنی در این شهرستان وجود ندارد.

او، سال ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ را یکی از سال‌های کم آب برشمرد و افزود: بارش باران حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سال پیش، کاهش داشته است و با تابستان به نسبت سختی در تامین آب آشامیدنی رو به رو هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: تلاش کارکنان این شرکت برای تامین آب مورد نیاز مردم با توجه به خشکسالی، دو چندان شده است و تلاش می‌شود با استفاده از توانمندی‌ها، تامین و توزیع آب را با حداقل مشکل پشت سر بگذاریم.


بیشتر بخوانید


حمزه‌پور نقش مردم را در مدیریت مصرف آب و کاهش بحران، بسیار مهم دانست و عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب مسئول تامین آب آشامیدنی و بهداشتی برای مشترکان است و مردم به ویژه ساکنان روستاها نیز باید همکاری کنند که آب شبکه در بخش غیر آشامیدنی مصرف نشود تا تابستان با کمترین مشکل پشت سر گذاشته شود.

او، با بیان اینکه منابع آب این استان از دیگر استان‌ها با خطوط طولانی انتقال داده می‌شود، گفت: روستاییان باید آب مورد نیاز سایر مصارف از جمله دام‌ها و درخت‌ها را از سایر منابع آبی تامین کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.