تولید بنزین پاک بالاتر از استاندارد یورو ۵ در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از تولید ۴۷ میلیون لیتر بنزین پاک بالاتر از استاندارد یورو ۵ در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در مراسم کاشت هزار اصله درخت گلپرک در محوطه این پالایشگاه گفت: شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اجرای سیستم‌های نوین در مدیریت فضای سبز، حفاظت از منابع خاکی، حفاظت از منابع آبی، مدیریت مصرف انرژی و توجه به فرهنگ‌سازی به صنعتی پیشرو در حفاظت از محیط‌ زیست تبدیل شده است.

دادور روز جهانی زمین پاک را فرصتی برای پاسداشت ارزش‌های زیست‌ محیطی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه درخت گلپرک یکی از درختان بومی استان هرمزگان است و در خطر انقراض قرار دارد، هزار اصله از این درخت در پالایشگاه ستاره خلیج فارس کاشته شد.

او گفت: درخت گلپرک گونه‌ای نمک‌دوست، تثبیت‌کننده خاک و بسیار مقاوم در برابر گرما و کم‌آبی است.

تولید بنزین پاک بالاتر از استاندارد یورو ۵ در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس به تولید ۴۷ میلیون لیتر بنزین پاک با استانداردی بالاتر از استاندارد یورو ۵ در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: با مصرف سوخت‌های پاک، کاهش فلرینگ، استفاده از تجهیزات با بازدهی بالا و بازیافت گاز‌های حاصل از فرآیند تولید به‌ عنوان سوخت سعی کرده‌ایم تا حساسیت خود را نسبت به حفظ محیط‌زیست در عمل نشان دهیم.


بیشتر بخوانید


دادور حفاظت از منابع آبی را یکی دیگر از وظایف زیست محیطی این شرکت عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد‌های پالایش آب‌ترش برای استفاده مجدد از آب در واحد‌های عملیاتی، جداسازی گاز‌های اسیدی و انتقال به واحد بازیافت گوگرد از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای حفاظت از منابع آبی است.

او گفت:نمونه‌برداری، آزمایش و آنالیز روزانه خروجی پساب و همچنین خروجی آب خنک‌کننده مبدل‌های حرارتی، طراحی، ساخت و بهره‌برداری از سیستم بسته برای بازچرخانی و خنک‌سازی آب، نصب آنالایزر‌های برخط روی کانال برگشت آب به دریا، استفاده از تجهیزات برای جذب آلودگی احتمالی بخار آب، پایش مستمر چاه‌ها و آب‌های زیر زمینی و استفاده مجدد از بخار مصرفی از دیگر اقدامات مبتکرانه برای حفظ منابع آبی در این ابرپالایشگاه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.