سال ۹۹؛

مردم خراسان شمالی ۲۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: پارسال مردم این استان ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه در  سال ۹۹ مردم نوع‌دوست خراسان شمالی ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه قبل آن ۱۷ درصد رشد داشته است.

الهی راد افزود: ۷۰درصد از درآمد‌های زکات در قالب کمک‌های معیشتی، خرید جهیزیه نوعروسان، تحصیل، فرهنگی و درمانی نیازمندان هزینه شده است و مابقی نیز برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق پرداخت‌کننده زکات صرف شده است.


بیشتر بخوانید


او  یادآور شد: پارسال دو هزار خانوار نیازمند استان خراسان شمالی از برکات زکات بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه از اجرای ۳۷ طرح عمرانی از محل درآمد‌های پرداخت زکات در مناطق محروم این استان خبر داد.

او اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم از محل درآمد‌های زکات، حدود ۶ میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان هزینه شده است.

الهی راد گفت:پارسال  بیشترین پروژه‌های عمرانی و زیرساختی از محل درآمد‌های زکات در دو شهرستان‌های بجنورد و راز و جرگلان احداث‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ساخت غسالخانه، پل، مسجد و حسینیه و ... را از مهم‌ترین پروژه‌های روستایی اعلام کرد که از محل درآمد‌های زکات در سال گذشته در مناطق محروم خراسان شمالی ساخته‌شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.