نشست کمیسیون مشترک برجام تا ساعتی دیگر در وین برگزار می‌شود

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران، آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین تا ساعتی دیگر در وین برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر امروز سه شنبه ساعت پانزده به وقت محلی (هفده و سی به وقت ایران) با حضور هیأت‌های ایران؛ گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و به ریاست انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان بر عهده خواهد داشت.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ شرکت‌کنندگان درباره دورنمای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی همه طرف‌ها بحث و گفتگو خواهند کرد.

دور قبلی نشست کمیسیون مشترک برجام سه‌شنبه هفته گذشته ۳۱ فروردین ماه به صورت حضوری در وین برگزار و قرار شد گفتگو‌ها ادامه پیدا کند.

در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشور‌های طرف برجام به بحث و بررسی درباره آخرین وضعیت گفتگو‌های فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگو‌ها پرداختند.

کشور‌های مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای) یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار