کاخ سفید: اقدامات اسرائیل به هیچ عنوان آپارتاید محسوب نمی‌شود!

جنیفر ساکی گزارش دیده بان حقوق بشر درباره آپارتاید رژیم صهیونیستی را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید اتهام آپارتاید به رژیم صهیونیستی را رد کرد.

بر این اساس، ساکی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: گزارش دیده بان حقوق بشر درباره اسرائیل نشان می‌دهد، تل آویو در زمینه آپارتاید، مجرم شناخته می‌شود و رفتار‌های تبعیض آمیزی علیه فلسطینی‌ها دارد. اسرائیل چنین توصیفی از رفتار خود را رد می‌کند. آیا کاخ سفید معتقد است که گزارش دیده بان حقوق بشر گزارشی درست است یا خیر؟ گفت: وزارت خارجه آمریکا گزارش مخصوص خود را درباره ارتکاب جنایات و نقض حقوق بشر منتشر می‌کند و این کار را به صورت سالیانه انجام می‌دهد. وزارت خارجه آمریکا هرگز چنین توصیفی را در مورد اسرائیل به کار نمی‌برد. در مورد اینکه آیا اقدامات اسرائیل آپارتاید محسوب می‌شود یا خیر، باید بگویم که نگرش دولت آمریکا، چنین چیزی نیست.

خبرنگار دیگری درباره برنامه سخنرانی روز چهارشنبه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پرسید که جنیفر ساکی در پاسخ گفت: رئیس جمهور در چند هفته گذشته روی این سخنرانی کار می‌کرد. وی در چند روز گذشته با نطق نویسان دیدار داشت و متن سخنرانی را ویرایش کردند. او با مشاوران ارشد خود مشورت کرد. رئیس جمهور همچنین از این سخنرانی استفاده می‌کند و درباره بسیاری از اولویت‌های دیگر خود صحبت خواهد کرد که شامل اصلاحات در ادارات پلیس، موضوع مهاجرت، ایمنی در برابر سلاح، تلاش برای کنترل بیماری همه گیر کرونا و بازگرداندن آمریکایی‌ها بر سر کارهایشان می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور ۳۶ سال در مجلس سنا حضور داشت. وی به عنوان معاون رئیس جمهور هشت بار در چنین جلساتی حضور داشت و قطعا اهمیت این فرصت را به خوبی درک می‌کند. وزیر خارجه، وزیر دفاع و رئیس دیوان عالی آمریکا نیز در جلسه سخنرانی جو بایدن حضور خواهند داشت.

سخنگوی کاخ سفید درباره موضوع سخنرانی جو بایدن و احتمال صحبت کردن او درباره چین گفت: قطعا وی درباره سیاست خارجی صحبت خواهد کرد. وی درباره تعهدش برای ارتباط مجدد با جهان و بازپس گیری کرسی آمریکا در عرصه جهانی و ارزش‌های آمریکا صحبت خواهد کرد. انتظار می‌رود رئیس جمهور درباره برخی از اولویت‌های این دولت از جمله تماس و تعاملات ما با چین صحبت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار