کیفیت آب آشامیدنی خوی درحد استانداردهای کشوری

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: تمام شاخص‌های کیفیت و سلامت آب شرب شهرستان خوی مطابق استاندارد‌های کشوری و جهانی است

 یداله سلطانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار داشت: آب شرب شهرستان خوی به طور روزانه در نقاط مختلف شامل منابع تامین آب اعم از چاه‌ها، چشمه‌ها و تصفیه خانه آب، مخازن و شبکه توزیع از نظر شاخص‌های متعدد میکروبی، فیزیکی، شیمیایی، کدورت و کلر باقیمانده نمونه برداری و آزمایش می‌شوند.

او افزود: آب آشامیدنی در مجموع  با ۳۰ شاخص کیفی مورد سنجش قرار می‌گیرد و این پایش و اندازه گیری در تمام محدوده شرکت و شهر‌ها و روستاه‌های تابعه به صورت سیار و نیز در محل آزمایشگاه آب شرکت انجام می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی اضافه کرد: علاوه برکنترل روزانه آزمایشگاه شرکت، شبکه بهداشت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی نیز به طور مجزا بررسی شاخص‌های های کیفی و سلامت آب شرب شهروندان را بر عهده دارد.

سلطانی در ادامه ضمن تاکید بر حفظ منابع آبی موجود اظهارداشت: از آنجا که میانگین بارش سال آبی جاری نسبت به میانگین بارش سال گذشته و مدت مشابه در بلند مدت کاهش داشته است لذا انتظار می رود مشترکین با رعایت الگوی مصرف در حفظ منابع آبی بیش از پیش کوشا باشند.

او یادآور شد: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر، مشترکان آب می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه مشکل در خصوص کمیت و یا کیفیت آب، ضمن تماس با سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲، شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری نمایند.

مدیر عامل شرکت گفت: تمام تلاش و کوشش همکاران شرکت در راستای حصول اطمینان از کیفیت آب شرب از ابتدای نقطه تامین آب تا زمان تحویل به مشترکین می‌باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.