استاندار بوشهر :

خلیج فارس یکی از ۲ سر انتهایی در مبادلات اقتصادی جهان است

استاندار بوشهر گفت: خلیج فارس نه تنها یک بزرگراه تجاری میان شرق و غرب، بلکه یکی از ۲ سر انتهایی در مبادلات اقتصادی جهان به شمار می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر روز جمعه در پیامی به مناسبت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس بیان کرد: در زمان حاضر دنیا برای تامین ۶۵ درصد نیاز‌های نفتی خود به خلیج فارس متکی است و علاوه بر آن این منطقه نزدیک به ۳۰ درصد ذخائر گاز جهان را نیز در خود جای داده است و همین ذخایر ارزشمند باعث طمع‌ورزی قدرت‌های بزرگ به این آبراهه مهم و استراتژیک شده است.

او تاکید کرد: نام خلیج فارس بیانگر هویت، تاریخ رشادت و سربلندی مردم این دیار و آئینه تمام نمای مقاومت، سلحشوری و مبارزه ساحل نشینان در تمام طول تاریخ، شکست مکرر دشمنان و طمع ورزان است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه خلیج فارس از جنبه‌های گوناگون دارای ویژگی‌های متمایزی در مقایسه با دیگر مناطق آبی و خشکی‌های جهان است، گفت: خلیج فارس از هنگام گسترش رقابت‌های سیاسی استراتژیک قدرت‌های اروپایی، به عنوان یک شاهراه بازرگانی مهم و پر اهمیت در زنجیره استراتژی آنها، مورد توجه قرار گرفت.

گراوند بیان کرد: بدون تردید خلیج فارس با منابع طبیعی و معدنی فراوان خود، دیگر نه تنها به خاطر ایفای نقش ارتباط دهندگی یک بزرگراه تجاری میان شرق و غرب جهان، بلکه به عنوان یکی از ۲ سر انتهایی در مبادلات اقتصادی جهان به شمار می‌آید و این نشان دهنده جایگاه و اهمیت این آبراه مهم است.


بیشتر بخوانید


او گفت: همچنان که اسناد تاریخی نشان می‌دهد و در منابع تاریخی هم موجود است، این منطقه از همان ابتدا و از گذشته با عنوان خلیج فارس مطرح بوده در حالی که امروز برخی از کشور‌های غربی و منطقه‌ای که حتی سابقه تاسیس آن‌ها به ۶۰ سال هم نمی‌رسد، تلاش می‌کنند تا یک نام جعلی که بدون مستندات تاریخی و استدلال‌های منطقی است را برای خلیج فارس در محافل و مجالس بین‌المللی به کار گیرند و تثبیت کنند، اما هیچگاه موفق نبوده‌اند.

گراوند افزود: همواره سازمان ملل، دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها و قرارداد‌های بین‌المللی از جمله حقوق دریا‌ها اعلام کرده اند که غیر از عنوان خلیج فارس نام دیگری را نمی‌شناسد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: تاریخ پرشکوه مقاومت و ایثارگری مردم استان بوشهر همواره زبانزد است و امید می‌رود روز به روز شاهد موفقیت بیشتر مردم استان بوشهر و مردم سراسر ایران عزیز باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.