دو فراخوان هنر قرآنی در بوشهر منتشر شد

حوزه هنری استان بوشهر به مناسبت ماه مبارک رمضان از هنرمندان استان برای شرکت در فراخوان خوشنویسی و تصویرسازی قرآنی دعوت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امید پارسایی فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: امسال سومین دوره فراخوان خوشنویسی «قدر قلم» برگزار می‌شود و از خطاطان استان دعوت می‌شود تا آثار خود را در رشته‌های مختلف از جمله نستعلیق، شکسته نستعیلق، نسخ، ثلث و نقاشیخط در دو محور آیاتی از سوره‌های مبارکه شعرا و حشر به نگارش درآورند.

او، با تاکید بر اهمیت فعالسازی هنر تصویرسازی در استان افزود: از هنرمندان تصویرساز استان نیز در فراخوان دیگری دعوت شده است تا آثاری بر اساس قصه اصحاب کهف بر مبنای آیات سوره کهف و همچنین توصیف دریا برمبنای سوره نحل خلق کنند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به مجاهدت‌های شبانه روزی کارکنان درمان استان در مقابله با بیماری کرونا، ادامه داد: برای تجلیل از کارکنان حوزه درمان استان، آثار برگزیده این فراخوان‌ها به آنان تقدیم می‌شود.


بیشتر بخوانید


پارسایی فر شناسایی استعداد‌های جوان در زمینه تولید آثار هنر فاخر با مفاهیم قرآنی و دینی را از اهداف این دو فراخوان برشمرد و عنوان کرد: هنر‌های تجسمی با توجه به جذابیت و نوع تولیدشان که بیشتر به صورت فردی است، در این ایام قرنطینه و کرونایی، فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌های هنرمندان استان هستند که باید به آن‌ها توجه و با برگزاری این فراخوان‌ها ساماندهی و تقویت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.