فطریه و زکات را به کمیته امداد بسپارید

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: یک هزار و ۱۸۰ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان برای جمع آوری فطریه و زکات پیش بینی شده است.

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر گفت: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز عید فطر در سراسر کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود و بر همین اساس پایگاه‌های کمیته امداد به منظور جمع‌آوری زکات نمازگزاران در مساجد، مصلی‌ها و مراکزی که نماز عید در آن برپا می‌گردد، مستقر خواهند شد.

او با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی برای پرداخت فطریه و زکات افزود: هم استانی‌ها می‌توانند برای ادای زکات فطریه خود به دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دبیر شورای زکات خوزستان در سراسر استان مراجعه کنند.

شیبه اظهار داشت: در مجموع یک هزار و ۱۸۰ پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری کمیته امداد و مساجد سراسر استان برای جمع آوری فطریه و کفاره و همچنین کمک به فقرا تدارک دیده شده‌اند و در روز عید سعید فطر آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: پارسال بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از زکات فطره مؤمنین روزه‌دار در پایگاه‌های کمیته امداد این استان جمع‌آوری و به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت واریز شد، ضمن اینکه فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک هزینه معیشت، رفع سوء تغذیه کودکان، کمک هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال صرف می‌شود، ضمن اینکه در محلی که زکات فطریه را جمع آوری می‌کنیم، در همان محل این زکات را به دست نیازمندان می‌رسانیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زکات فطریه جمع آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد، ادامه داد: میزان زکات فطریه برای هر نفر براساس قوت غالب و نظر مراجع تقلید است.

شیبه با اعلام روش‌های غیر حضوری پرداخت زکات فطریه، تاکید کرد: شماره‌گیری از طریق کد دستوری #۵۸۸۷۷ با وارد کردن کد هر شهرستان به منظور دریافت وجوهات زکات فطریه پیش‌بینی شده و مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای نیز ۰۹۶۸۸۷ نسبت به پرداخت فطریه اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه سایت کمیته امداد به آدرس EMDAD.IR آماده دریافت زکات فطریه مردم است، اظهار داشت: شماره کارت‌های کمیته امداد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۴۸۶ فطریه عام و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۷۵۲ فطریه سادات و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۰۲۷ کفاره غیرعمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۲۹۴ کفاره عمد برای پرداخت زکات فطریه از سوی مردم پیش بینی شده اند، همچنین اپلیکیشن‌های بله، بام، سکه، ایوا و سنا نیز بخش دریافت زکات فطریه را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند و مردم با مراجعه به این اپلیکیشن‌های می‌توانند زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.