وضعیت اورژانسی کارکنان قراردادی اورژانس بوشهر

نیرو‌های قراردادی اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر مدت‌ها است برای دریافت حقوق دچار مشکل هستند و همین موضوع باعث تعطیلی گاه و بی گاه پایگاه‌های مختلف می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشان به لحظه‌ها و ثانیه‌ها بند است از همین رو وقتی کاری فوری و ضرب‌الاجلی داریم آن کار را اورژانسی می‌گوییم. شاید همین چند وقت پیش که فیلم تماس کودک اسفراینی با اورژانس ۱۱۵ و گزارش خبر بدحالی مادرش را با اقدام فوری اورژانس در فضای مجازی دیدیم بیش از هر وقت دیگری اهمیت نیروهای همیشه حاضر اورژانس را درک کردیم.

بر کسی پوشیده نیست که حادثه خبر نمی‌کند، بسیار پیش آمده در لحظه‌ای که تصورش را هم نمی‌کردیم گرفتار آسیبی شویم و نیازمند مداوا و رسیدگی فوری باشیم،  آن وقت است که وجود اورژانس معنا پیدا می‌کند.چه بسیار آسیب‌های جبران ناپذیر جسمی که به خاطر عکس‌العمل‌های ناشیانه به  افراد آسیب دیده وارد می‌شود، از امدادرسانی‌های غلط تا انتقال به شیوه اشتباه بیمار به بیمارستان!

خدمات رسانی جا و مکان نمی‌شناسد گاهی در دل گردنه‌ها و گاهی باید از فراز کوه‌های صعب العبور با آمبولانس هوایی به سراغ مصدوم رفت گفته می‌شود اولین آمبولانس هوایی غیر نظامی ایران در سال ۱۳۷۹ افتتاح شد و از آن زمان به بعد توسعه این خدمات در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت.

حقوق‌های اندکی که پرداخت نمی‌شود تا جان‌های گرانبها به خطر افتد

روز به روز دامنه‌ حوادث گسترده‌تر و اهمیت کار این قشر زحمت‌کش بیشتر می‌شود کارکنانی که آرامش روانی‌شان مثل هر قشر دیگر بر عملکردشان تاثیر دارد.

اما حالا حدود ۸۰ نیروی زحمت‌کش قراردادی اورژانس ۱۱۵ بوشهر که ثانیه‌ها را برای حفظ حیات انسان‌ها محترم می‌شمارند ساعت‌ها، روزها و ماه‌هاست که منتظر دریافت اندک حقوقشان هستند. یکی از کارکنان قراردادی اورژانس بوشهر که نمی‌خواهد نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: چند هفته‌ایست که حقوق بهمن و اسفند پارسال را دریافت کرده‌ایم و در سال جدید تاکنون خبری از حقوق نیست.

او ادامه داد: مقایسه فیش حقوقی ما با سایر استان‌ها گواه آن است که سایر استان‌ها خدمات رفاهی و نوبت‌کاری حدود ۷۵۰ هزار تومانی می‌گیرند که ما در استان بوشهر از آن محروم هستیم.

این نیروی اورژانس افزود: در فیش حقوقی ما اضافه کاری قید شده تا دریافتی رقم بالاتری و هم تراز با سایر استان‌ها را نشان دهد.

حقوق‌های اندکی که پرداخت نمی‌شود تا جان‌های گرانبها به خطر افتد

 

حقوق‌های اندکی که پرداخت نمی‌شود تا جان‌های گرانبها به خطر افتد

او ادامه داد: به تازگی خبرهایی از پرداخت نشدن اندک حقوقمان تا پایان تیر به گوش می‌رسد و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد ما بیش از پیش شرمنده خانواده‌مان خواهیم شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: چندی پیش طبق وعده داده شده حقوق نیرو‌های شرکتی اورژانس این استان برای ماه‌های بهمن و اسفند ۱۳۹۹ پرداخت شد.

حقوق‌های اندکی که پرداخت نمی‌شود تا جان‌های گرانبها به خطر افتد

عبدالرحیم دادجو، ادامه داد: در شرایط کرونا درآمد‌های دانشگاه کاهش پیدا کرده است و از آن جا که مبنای پرداخت نیرو‌های شرکتی درآمد‌های دانشگاه است تامین اعتبار لازم با مشکل روبه‌رو شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص مطالبات معوقه نیرو‌های شرکتی اورژانس استان بوشهر گفت: حقوق‌های سال گذشته پراخت شده است.

او ادامه داد: یکی از پیگیری‌های همکاران ما برای برطرف شدن این مشکل اجرای طرح ارتقاء بهره‌وری است که ۴ شرط برای اجرای این طرح باید رعایت شود.

حقوق‌های اندکی که پرداخت نمی‌شود تا جان‌های گرانبها به خطر افتد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر افرود: همکاران ما در اورژانس نیرو‌های زحمت‌کشی هستند که بیش از وظایف خود کار انجام می‌دهند، اما نوع رابطه استخدامی افراد متفاوت است.

کشمیری بیان کرد: میزان دریافتی یک نیروی قراردادی اورژانس در استان بوشهر باید با دیگر استان‌ها برابر باشد و این مسئله مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز است.

او افزود: بیش از ۱۰ جلسه کاری و عملیاتی با حضور نمایندگان همکاران در اورژانس در سال گذشته تا کنون برگزار شده است و اراده ما بر این است که مشکلات برطرف و بهترین شیوه پرداخت برای نیرو‌های اورژانس در نظر گرفته شود تا خیال این افراد نسبت به دریافتی‌هایشان راحت باشد تا کیفیت کار بالا داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: یکی از این شرط‌ها ۱۲ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت برای نیرو‌های اورژانس است، اما برای اجرایی شدن این طرح باید ۲۰ تا ۵۰ نیروی جدید اضافه جذب شود چرا که با تعداد فعلی اجرای این میزان کار شدنی نیست.

کشمیری ادامه داد: اکنون مقدمات کار فراهم شده است و شهرستان‌هایی که بتوانند شرایط ۴ گانه اجرای این طرح را اجرا کنند، طرح ارتقاء بهره‌وری در آن‌جا اجرا و پرداخت می‌شود.

در حالی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌حل مشکلات نیروهای قراردادی اورژانس بوشهر را جذب نیروهای جدید عنوان می‌کند هر از چندگاهی خبرهایی از تعطیلی پایگاه های اورژانس بوشهر به گوش می‌رسد.

تعطیلی پایگاه‌های اورژانس در هر جایی بازی با جان  مردم آن منطقه است. مسئولان بهتر از هر چه زودتر اندک حقوق نیروهای زحمکش اورژانس را پرداخت کنند تا جان گرانبهای مردم این مناطق به خطر نیفتد.

گزارش از مژده پاینده

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.