گراوند:

هرکس با هر گرایشی برای حضور گسترده مردم در انتخابات تلاش کند

استاندار بوشهر گفت:اگر اعتقاد داریم که در کشتی انقلاب هستیم باید هر کسی با هر گرایشی تلاش کند که مردم در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در آیین رونمایی از عملیات ویژه رسانه ای انتخاباتی که در صداوسیمای مرکز بوشهر برگزار شد، بیان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه ما انقلاب اسلامی است که برای امیدافزایی باید به آن تکیه کنیم.

او افزود: نباید اجازه دهیم که در فضای بیرحم رسانه‌ای بیگانگان امید از مردم گرفته شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: در شرایطی که بیشتر جمعیت جامعه جوان هستند و قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند وظیفه ما است که با کار رسانه‌ای انقلاب اسلامی را به آن‌ها معرفی کنیم.

گراوند عنوان کرد: انتخابات تجلی حضور و مشارکت سیاسی مردم و عرصه تحقق اراده ملت برای تعیین سرنوشت خویش است.

او گفت: باید به این نکته تاکید کنیم که مردم خودشان سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و از بالاترین مقام تا مسئولی که در منطقه‌ای کوچک مسئولیت دارد، با رای مردم انتخاب می‌شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: امام راحل، رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی بر نقش مردم در اداره جامعه تاکید دارند و بر این اساس باید اراده مردم در امور جامعه جاری باشد.

گراوند با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: نظام دینی ایران اسلامی بر اساس خداباوری، خودباوری و مردم باوری است؛ یعنی اول باید به پاسخگویی در برابر خدا اعتقاد داشته باشیم بعد به توانایی‌ها خود اتکا کنیم و سپس به این موضوع معتقد باشیم که مردم خودشان در تعیین سرنوشت خود موثرند.

او تاکید کرد: تفاوت انتخابات در کشور ما نسبت به دیگر کشورها این است که انتخابات در کشور ما در نظام دینی برگزار می‌شود بنابراین باید در آن حق الناس رعایت شود و از بداخلاقی خبری نباشد. باید مراقب بود رقابت سیاسی ما را از اخلاق سیاسی و دینی دور نکند.

استاندار بوشهر افزود: اگر به این که خودمان در اداره امور جامعه نقش داریم اعتقاد داشته باشیم به طور حتم در انتخابات شاهد حضور گسترده مردم خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


گراوند بیان کرد: اگر امام راحل حفظ نظام را اوجب واجبات می‌دانند همه باید به آن پایبند باشیم و برای حفظ نظام  هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم زیرا بقیه امورمان به حفظ نظام وابسته است.

او با اشاره به کلام امام راحل درباره انتخابات، عنوان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارند که باید تفکرات و سلایق مختلف در جامعه وجود داشته باشد و به طور حتم این تفاوت در تفر وسلیقه به توسعه و پیشرفت جامعه کمک می‌کند.

استاندار بوشهر با اشاره به پایان ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: پس از اینکه شورای نگهبان افرادی را که دارای شرایط رئیس جمهور شدن هستند، مشخص کرد، افراد در معرض انتخاب مردم قرار می‌گیرند اما باید توجه داشت که یک نفر رئیس جمهور می‌شود و بعد از انتخابات نباید درگیری میان رقبا رخ دهد و همه باید به آن فردی که منتخب مردم است کمک کنند.

گراوند با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات عنوان کرد: امروز مشارکت مردم از اساسی‌ترین مسائل کشور است و رای به هر نامزد رای به جمهوری اسلامی ایران است.

او بیان کرد: اتاق فکر دشمنان از چندین وقت پیش تلاش می‌کنند القا کنند که نظام کارآمد نیست و مشکلات را حل نکرده است بنابراین مردم با شرکت نکردن در انتخابات پاسخ منفی به نظام بدهند . حضور گسترده در انتخابات ۲۸خرداد باعث می‌شود نقشه دشمنانی که می‎خواهند مردم را از حضور در انتخابات بازدارند، خنثی شود.

استاندار بوشهر افزود: نمی گوییم که مشکل در جامعه وجود ندارد اما باید به این نکته توجه کرد که برخی از این مشکلات به علت تحریم‌های ظالمانه و فتنه‌گری دشمنان به وجود آمده است.

گراوند تاکید کرد: با وجود همه دشواری‌ها مردم ایران اسلامی با تکیه بر منابع خود، اتکا به خدا و هدایت رهبر معظم انقلاب، کاری کرده‌اند که اکنون دشمنان سر تعظیم در برابر این ملت فرود می‌آورند.

او، یکی از نمونه‌های خودباوری را دستیبابی کشورمان به واکسن کرونا برشمرد و ادامه داد: تا چند روز دیگر به عنوان یکی از تولیدکنندگان واکسن در جهان معرفی خواهیم شد و این موفقیت نشانه خودباوری و اتکا به منابع داخلی است.

استاندار بوشهر با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونمند و با مشارکت پرشور مردم در استان بوشهر، گفت: عوامل اجرایی، نظارت و تامین امنیت انتخابات و رسانه‌ها باید دست به دست هم دهند تا امید در جامعه بیشتر شود و مردم حضوری گسترده پای صندوق رای داشته باشند.

گراوند عنوان کرد: اگر اعتقاد داریم که همه در کشتی انقلاب هستیم باید با هر کسی با هر گرایشی تلاش کند که مردم در انتخابات حضور یابند.

او افزود: مردم استان بوشهر همیشه پای نظام بوده‌اند و به طور حتم در انتخابات پیش رو در این استان سربلند خواهیم بود و برگ دیگری به دفتر افتخارات مردم این استان افزوده خواهد شد.

استاندار بوشهر به انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌ها عشایری هم اشاره کرد و گفت: تاکید بر حضور مردم در انتخابات شوراها به معنی این نیست که شوراها اشکالی نداشته‌اند بلکه باید به این نکته توجه کرد که مردم می‌توانند با حضور موثر خود در انتخابات افرادی را برگزینند که امور منطقه را به خوبی اداره کنند.

گراوند همچنین با تشکر از صداوسیمای استانی بیان کرد: صداوسیمای مرکز بوشهر همیشه تلاش کرده است که با ارائه خدمات و دستاوردهای انقلاب، فضای امید را در جامعه حفظ کند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.