استمرار وزش باد در آذربایجان غربی

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش تند باد در استان با سرعت ۵۲ کیلومتر برساعت که از روز گذشته /دوشنبه/ آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،مهدی کریمی کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: روز گذشته وزش باد با سرعت ۵۲ کیلومتر برساعت در ارومیه و بیش از ۶۰ کیلومتر برساعت در مهاباد به ثبت رسید.

او  اضافه کرد: ادامه این وزش باد شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات پیش بینی می‌شود و لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است تا افراد نسبت به سرکشی و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

او  اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین مثبت ۱۰ و ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان گزارش شده و شهرستان چالدران با مثبت هفت درجه، خنک‌ترین شهر استان بود.

کریمی افزود: روند افزایشی دما به میزان سه تا پنج درجه نیز همچنان در آذربایجان غربی تا پایان هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.