رئیس اداره فرش سازمان صنعت لرستان خبر داد؛

تولید ۱۲ هزار مترمربع فرش دستباف در لرستان

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۲ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش دستباف پارسال توسط بافندگان تولید شده است.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۲ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش دستباف پارسال توسط بافندگان خانگی و ۱۲۰ کارگاه مجاز استان تولید شده است.

محمد مهدی ایلامی افزود: در این استان ۱۲۰ کارگاه قالی بافی دارای مجوز با یکهزار و ۲۰۰ نفر قالیباف فعال است و علاوه بر این ۱۰ هزار نفر قالیباف در استان دارای کارت مهارت هستند.

او با اشاره به بیمه قالیبافان در این حوزه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر از فرش بافان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و ۱۳ هزار نفر هم برای بیمه روستائیان و عشایر معرفی شده اند که پیگیری‌های لازم برای بیمه این افراد در حال انجام است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه نقشه فرش لری تهیه شده است عنوان کرد: این نقشه در اختیار کارگاه‌ها قرار گرفته است و توسط بافندگان توانمند استان اجرا می‌شود.

ایلامی بازار فروش را مهمترین مشکل قالیبافان لرستان برشمرد و بیان کرد: قالیبافان، فرش‌های تولیدی را رج به رج با نقش و نگار‌های مختلف می‌بافند، اما در هنگام فروش با مشکلات بازاریابی روبرو می‌شوند که پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکلات در دستور کار قرار دارد.

او گفت: سال گذشته ۱۰۰ فقره تسهیلات به ارزش یک میلیارد تومان به فرش بافان استان پرداخت شد و ۵۵ کارگاه به مرکز ملی فرش معرفی شدند تا بتوانند تسهیلات مورد نیاز را به عنوان سرمایه در گردش دریافت نمایند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: طی سال‌های اخیر قیمت مواد اولیه تولید فرش افزایش بسیاری داشته است و تلاش می‌شود با حمایت‌های لازم بتوان این هنر دیرینه را در استان حفظ کرد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.