پایان مرمت پل تاریخی پل‌دختر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به پایان مرمت پل تاریخی «پل‌دختر» گفت: همچنین توسعه زیرساخت‌ها در آبشار «چکان» در حال انجام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،سید امین قاسمی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان عملیات مرمت و استحکام بخشی پل تاریخی پل‌دختر خبر داد و اظهار کرد: این سری از عملیات مرمت و باز زنده‌سازی پل باستانی «پل‌دختر» با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان رقم‌خورد.

او افزود: عملیات مرمت در این پل تاریخی شامل برچیدن الحاقات، طاق‌زنی با سنگ لاشه مطابق با الگوی موجود، خارج کردن بند‌های فرسوده و بندکشی مجدد با ملات گچ‌نیکوب بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: همچنین بخش‌هایی از این پل تاریخی که در جریان سیل ۹۸ آسیب دیده بود نیز مورد مرمت و استحکام‌بخشی قرار گرفت.

قاسمی با اشاره به اینکه در جریان این عملیات توجه به اصالت بنا نیز مد نظر تیم مرمت قرار گرفته است، تاکید کرد: دیوارچینی پل با استفاده از سنگ لاشه و با بهره‌گیری از الگوی اصلی و تاریخی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این پروژه بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز پروژه توسعه زیرساخت گردشگری و بهسازی مسیر دسترسی به آبشار «چکان» الیگودرز خبر داد و گفت: این پروژه با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات جهش تولید در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: از جمله کار‌های در دست اقدام در این پروژه می‌توان به ساخت سکوی گردشگری، بهسازی مسیر دسترسی به آبشار و پیاده‌روسازی و گسترش سنگ‌فرش مسیر به طول بیش از ۵۰۰ متر در امتداد این آبشار اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

قاسمی با اشاره به امکان بروز خطر در مسیر دسترسی به این اثر طبیعی، تأکید کرد: بهسازی جداره‌های رودخانه و مسیر پیاده‌رو در نقاط حادثه‌خیز آبشار «چکان» نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.