عدالت همراه راهگشای شهروندان در امور حقوقی

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: نرم افزار موبایلی عدالت همراه گامی برای تسهیل امور حقوقی آحاد جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید رضا پارساییان، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد، با اشاره به طراحی و راه اندازی نرم افزار موبایلی «عدالت همراه» گفت: این نرم افزار برای تسهیل امور حقوقی و قضایی آحاد جامعه بسیار کاربردی و راهگشاست.

او افزود: قوه قضائیه به منظور تسهیل دسترسی عموم مردم به خدمات قضایی و سرعت بخشی رسیدگی به امور قضایی، اقدام به طراحی و ارائه نرم افزار تلفن همراه به نام «عدالت همراه» نموده که برخی از خدمات دادگستری‌ها از طریق این برنامه ارائه می‌گردد.

پارساییان اظهار داشت: امکان مشاهده و جستجوی ابلاغیه‌های قضایی به صورت الکترونیک یکی از مهمترین ویژگی‌های این نرم افزار کاربردی است.

این مقام قضایی، اطلاع رسانی پرونده‌های مختومه و جریانی را یکی دیگر از امکانات این نرم افزار ذکر کرد و بیان داشت: علاوه بر ابلاغ الکترونیک و امکان پیگیری پرونده‌های قضایی، نوبت دهی مراجع قضایی در کلیه شعب طراحی شده است و با تعریف علت مراجعه، به افراد اعلام می‌شود که چه مدارکی را هنگام حضور در محاکم قضایی باید همراه داشته باشند.

پارساییان تصریح گرد: درخواست گواهی عدم سوء پیشینه نیز از این طریق، مُیسر است و کسانی که کد ثنا دارند می‌توانند به راحتی درخواست گواهی خود را در سامانه ثبت نمایند.

معاون برنامه ریزی دادگستری استان یزد، گفت: شرکت در نظر سنجی قضایی خدمت دیگری است که مراجعین می‌توانند با سهولت بیشتر، نظرات خود را در خصوص عملکرد کارکنان اداری و قضایی دادگستری ثبت نمایند.

او استفاده از امکانات این نرم افزار را به شهروندان توصیه کرد و ابراز داشت: دریافت نسخه‌های اندروید و ios این نرم افزار از مسیر‌های درگاه ملی قوه قضاییه به آدرس www.eadl.ir و یا درگاه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به آدرس www.adliran.ir امکان پذیر است.

پارسائیان یادآور شد: این نرم افزار در برخی دیگر از بستر‌های معروف ارائه نرم افزار‌های موبایلی نیز بارگزاری شده و در دسترس عموم قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.