در حمله مرگبار طالبان در بغلان، ۱۵ نیروی دولتی کشته شدند

منابع محلی در بغلان می‌گویند که در نتیجه حمله طالبان بر مرکز فرماندهی پولیس ولسوالی ۱۵ نیروی امنیتی کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شفقنا، عبدالله ناجی نظری، عضو شورای ولایتی بغلان، امروز (شنبه، ۱ جوزا) به رسانه‌ها گفته است که نیروهای طالبان شب گذشته بر مرکز فرماندهی پولیس ولسوالی گذرگاه نور این ولایت حمله کردند که در نتیجه آن ۲۳ نیروی امنیتی کشته و زخمی شده‌اند.

این عضو شورای ولایتی بغلان افزود که نیروهای طالبان در درگیری با نیرو‌های امنیتی در ولسوالی‌های دیگر بغلان «شکست» خورده‌اند.

از سوی دیگر، منابعی در بغلان گفته‌اند که قاری امرالله، ولسوال خودخوانده طالبان در ولسوالی گذرگاه نور همراه با ۵ نیروی این گروه در جریان درگیری در این ولسوالی کشته شده‌اند.

این منبع افزودکه در این درگیری چند تن از نیروهای طالبان زخمی شده‌اند که در محاصره نیرو‌های امنیتی قرار دارند.

در همین حال، قول اردوی ۲۱۷ پامیر گفته‌است که در جریان عملیات نیرو‌های ارتش در ولسوالی نهرین بغلان ۱۲ نیروی طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

این قول اردو امروز (شنبه، ۱ جوزا) در اعلامیه‌ای گفته‌است که روز گذشته در جریان عملیات نیرو‌های دولتی با حمایت نیرو‌های هوایی در ولسوالی نهرین بغلان، چندین قریه از وجود طالبان پاک‌سازی شده‌است.

گروه طالبان هنوز در این خصوص چیزی نگفته‌ است.

این در حالی است که در حال حاضر در ولسوالی‌های بغلان مرکزی، نهرین و گذرگاه ولایت بغلان جنگ شدیدی میان نیرو‌های دولتی و طالبان جریان دارد.

پیش از این ولسوالی برکه، شهر کهنه بغلان مرکزی، و چندین پاسگاه نیرو‌های امنیتی در بغلان به دست طالبان افتاده‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار