حمایت از عشایر با خرید دام مازادشان

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: دام مازاد عشایر استان با هدف حذف دلال و کاهش اثرات تنش آبی بر زندگی آنان به صورت تضمینی خریداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فضل الله آذر فر مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده با امور پشتیبانی دام کهگیلویه و بویراحمد دام مازاد عشایر به قیمت هر کیلوگرم ۴۵هزار تومان خریداری می شود.

آذر فر بیان کرد: استمهال تسهیلاتی که عشایر استان پیش از این دریافت کرده بودند به مدت یک سال از دیگر برنامه های کاهش پیامدهای تنش آبی بر معیشت عشایر است.

او همچنین از اختصاص ۹۶ میلیارد ریال اعتبار به صورت مضاربه ای و با سود ۱۰ درصد به عشایر کهگیلویه و بویراحمد در امسال خبر داد.

آذر فر عنوان کرد: سالیانه هشت هزار تن گوشت قرمز، ۳۵ هزار تن شیر و۴۰۰ تن پشم از سوی عشایر کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

او افزود: آبرسانی سیار به مناطق عشایری استان از برنامه های هرساله امور عشایر است که امسال به دلیل خشکسالی با جدیت بیشتری دنبال می شود.

آذر فر تاکید کرد: روزانه ۱۵۰ هزار لیتر آب با ۱۰ دستگاه تانکر در مناطق عشایری استان توزیع می شود.

مدیرکل امور عشایر استان گفت: ۸۰ درصد از ۲ هزار حلقه چشمه و قنات تأمین آب آشامیدنی مناطق عشایری این استان براثر کم بارشی های اسفند ماه تاکنون دچار کم آبی یا خشکیدگی شده ‌است.

بروز پدیده خشکسالی در استان همچنین سبب کوچ زودهنگام عشایر کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری شد.

براساس تقویم زمان کوچ عشایر این استان از پانزدهم اردیبهشت آغاز می شود اما امسال کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد به مناطق ییلاقی از فروردین ماه شروع شد.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین نگهداری می کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.