خسارت ۹ هزار میلیارد ریالی به کشاورزی خراسان رضوی

رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تا کنون، حوادث غیر مترقبه بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید یزدی رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در بخش زراعت ۳۴۴ میلیارد ریال، در بخش باغبانی۸۳۰۰ میلیارد ریال، دام و آبزیان۴۷.۲ میلیارد ریال، تاسیسات و ادارات ۲۴.۷ میلیارد ریال و منابع آبی خراسان رضوی۲۷۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

او افزود: عوامل مختلفی باعث ایجاد خسارت در بخش کشاورزی شده است که بیشترین آن سیل و بارندگی شدید با ۳۷.۴ درصد، سرمازدگی و یخبندان با ۳۴.۲ درصد، باد و طوفان با ۱۴.۶ درصد و تگرگ با ۱۳.۸ درصد است.

رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در تعدیل ریسک تولیدات کشاورزی ادامه داد: یکی از مهمترین استراتژی‌هایی که می‌تواند در این امر موثر واقع شود، بیمه محصولات کشاورزی است که به موجب آن محصولات در مقابل خطرات کشاورزی و بیماری‌های نباتی و حوادث غیر مترقبه مورد تضمین قرار می‌گیرند و خسارت مالی وارده به کشاورز بیمه‌گذار تا میزان مورد تعهد بیمه گر جبران می‌شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.